QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

19 oktober 2013

IKEA och "gör-mig-ny"

Jag var på IKEA igen i går, shoppade bl a en hylla till ett av köksskåpen. Vi har redan bestämt att vi inte ska ha den, utan en annan, ack ja. Men man tänker så bra när man sitter där på "Byten/Retur" och väntar, man kan ju liksom inte göra så mycket annat just då. Man kan titta på folk, det gör jag också. Då brukar jag sitta och gissa vad dom jobbar med, så går tiden. Eller så ringer jag och pratar jag med DarlingMams.

Men i går alltså, jag måtte inom toan. Rätt bak mig kom en skinntorr liten gubbe, och då fnissade jag och sa "du är på damtoan", "ja, det vet jag", sa gubben med ljus röst. Då förstod jag att det var en tant. Jag fortade mig in i ett av båsen, racerkissade, ut och vasket tassen utan att ta mig tid att torka den, för jag skämdes och ville ut innan tanten kom ut från sitt bås.

Men ärligt talat, hade jag blivit tagen för att vara man (ain't gonna happen) så hade jag seriöst övervägt en aldrig så liten make-over. Faktiskt.

7 kommentarer:

  1. Inte helt lätt alltid ;-)

    SvaraRadera
  2. Fniss... Inte alltid lätt att se!

    SvaraRadera
  3. Det kanske var en hen. Jag har en go vän, en hen som blir ifrågasatt oavsett vilken toalettkö hen än väljer.

    SvaraRadera
  4. Ja ska man trampa i klaveret så ska man göra det ordentligt. Hahaha

    SvaraRadera
  5. Haha..ja jösses...så det kan bli...förstår om du lämnade stället så fort som möjligt...Ikea där..jo..vi ska väl ta en sväng vid tillfälle..har behov av ett nytt badrumsskåp här ju. Tror de har sådant där också om jag inte minns fel..de brukar ju ha allt.

    Men nu får du ha en fin Söndag.

    SvaraRadera
  6. Aj och Oj! Men tack för skrattet!! :-)

    SvaraRadera

Ja, och...?