QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

29 oktober 2013

I dag hade jag turen att vara först i att kapa en alldeles egen bana att ligga och paddla i i bassängen. Jag noterade i ögonvrån att det var ett par duktigt vuxna män som höll på att dyka från dom där "simpallarna", och det var inga tjusiga mästerdyk precis. Mer typ "bomb" fast då på huvudet istället. Detta ställde till stor oreda för alla tanterna som var rädda om frissan där dom likt sjöhästar guppade framåt så sakteliga.
Jag kan förstå tanterna som blev alldeles forstyrrede av herrarnas framfart men samtidigt tycker jag att det är kul att vuxna människor också kan vara lite barn ibland.

11 kommentarer:

  1. Ja det är kul när vuxna leker, men jag gillar inte när de hoppar i så där, i min närhet!

    SvaraRadera
  2. Livet blir så mycket roligare om man kan vara lite barnslig ...

    SvaraRadera
  3. Vad underbart med människor som vågar uppmuntra sitt inre barn.
    Även på offentliga platser. =)

    SvaraRadera
  4. Jag simmade ju (väldigt mycket faktiskt) förr i Gbg:s stora simhall och där hade de äldre damerna de mest förtjusande små hattprydnader i gummi på sig, blommiga saker och dom var så söta! Kram

    SvaraRadera
  5. Lite tråkigt den dagen man inte längre kan bete sig som ett barn på nytt...!

    Simmar inte i bassäng..nä..inte ens i havet..men jag har ett fint badkar som fungerar lika bra..inte lika ansträngande ;)

    Ha de fint nu i helgen.

    SvaraRadera
  6. Så brukar gubbarna i min bassäng också göra :-) De påminner om valrossar...

    SvaraRadera
  7. Hmmm... Försvann min kommentar? Nåja, så gör gubbarna i min bassäng också :-)

    SvaraRadera
  8. vatten har den effekten :)

    SvaraRadera
  9. Jaa, sånt gillar jag mä..
    Men ska iallafall försöka ha barnasinnet kvar.

    SvaraRadera

Ja, och...?