QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

18 september 2013

Viktigt



Såhärårs börjar det bli svårt att se våra mjuka trafikanter
i trafiken om dom inte använder reflex.

Höstmörker, regn och dålig sikt, hinner du som bilist
göra något när du väl upptäcker en person utan reflex?

NEJ, det gör du inte!

Så......använder du reflex? Det gör jag, mest  snap-on-varianten.

(Fast reflexen på bilden liknar en julgranskula, tycker jag.
Kanske något för årets kommande julgran?)

9 kommentarer:

  1. Från den dagen jag körde bil i mörker första gången är jag en fanatisk förespråkare för reflexer

    SvaraRadera
  2. Tack och lov för de människor som använder reflexer! Övriga leker med livet!

    SvaraRadera
  3. Reflexer, reflexväst och hjälm (de två sista bara när jag cyklar) har jag när det är mörkt ute!

    SvaraRadera
  4. Så sant! Superviktigt! Så himla läskigt när nån bara plötsligt dyker upp där i mörkret.

    SvaraRadera
  5. Japp - var i dag och köpte reflex halsband till lilla hunden och hästen har reflex grimma på sig i hagen tom .

    SvaraRadera
  6. Jag slarvar väldigt med reflex, och så inser jag hur knäpp jag är när jag är bilist och inte ser de gående som inte har reflex. Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
  7. jag är dålig på att använda reflex tidigare men nu när jag kanske kommer gå mer så

    SvaraRadera
  8. Går aldrig ute vid trafikerade vägar när det är mörkt..men man kanske borde ha en utifall att iallafall när jag tänker efter..man vet ju aldrig.

    Ha en skön fortsättning på helgen nu :)

    SvaraRadera

Ja, och...?