QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

05 september 2013

Valtider

Just nu pågår det en intensiv valkamp här i Norge inför stortingsvalet på måndag. Man blir "påhoppad" överallt av representanter för de olika partierna, och dom är illrar när det gäller att prata sina "saker". Då finns det inget bättre än att kunna svara "jag får inte rösta här i Norge, för jag är svensk medborgare" (och det har jag tänkt att fortsätta med). Finns inget motargument att komma med där!

Nej, jag är inte speciellt intresserad av politik. Men jag röstar i kommunvalet.

2 kommentarer:

  1. Ja och här är det visst kyrkoval på söndag. Tror jag. Har sett en massa valsedlar och röstkort och annat i brevinkastet senaste tiden i alla fall. Inte intresserad...

    SvaraRadera
  2. Kyrkovalet är den 15 september. Ska jobba med det då. Det brukar vara roligt. Jag är röstberättigad i det, men inte insatt eller intresserad... Tycker det får räcka med att jag räknar andras röster. ;-)

    SvaraRadera

Ja, och...?