QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

22 september 2013

Tønsberg

Så fin tur til Tønsberg! Vi parkerade bilen och gick rätt ner till Brygga
där vi åt en god lunch sittandes ute i solen, med en försiktig bris i ansiktet.
 
Bild tagen av Helge Høifødt.
Sen gick vi runt lite och njöt av folklivet i denna fina lilla stadspärla,
innan vi bänkade oss å ett cafe' och drack kaffe.
Tjejerna hittade skor och stövlar, själv köpte jag bara knoppar
till mina köksskåp.
 
Så småningom åkte vi hem till väninnan som inviterat,
en ljuvlig kväll med god mat, dricka och några nya bekantskaper;
jag somnade klockan 03!
 
Efter en mysig frukost for vi hemåt Oslo igjen,
och väl hemma hade Maken satt upp resten av kaklet i köket,
det börjar se riktigt bra ut, nu närmar det sig ljus där också!
Annars blir det pannlampa utöver höstkvällarna.
 
Ha en fin vecka alla!

6 kommentarer:

  1. Vilken fin tur det lät som. Härligt!

    SvaraRadera
  2. Så skönt det låter! Och kakel dessutom...

    SvaraRadera
  3. Så skönt ni haft det! Att slippa vara hemma när det sätts kakel är ju inte heller fel!

    SvaraRadera
  4. Vad fint det ser ut på bilden. Förstår att du längtar efter ljus i köket. Idag stängde de av elen i fyra timmar. Det räckte för att jag skulle sakna både det ena och det andra.

    SvaraRadera
  5. Hoppas din vecka har varit superb..min har mest bestått av arbete..men det går det också ;)

    Gillar att besöka små städer jag..speciellt om det finns hamnar att besöka..sådant gillar jag att fotografera..är ju gammal öbo..måste vara det som sitter i. :)

    Ha de bäst nu

    SvaraRadera

Ja, och...?