QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

15 september 2013

Söndagsunderhållning

Maken och jag brukar piffa till söndagsfrukosten lite med kokt ägg, the' och macka med gott pålägg, till skillnad från veckans alla andra mornar som vanligtvis består av havregröt och en kopp kaffe. Så gjorde vi också i dag, varefter jag skulle baka bullar. Efter första tuggan ägg utbrister Maken:
 "Uærk! Mitt ägg smakar fisk, æsj!!!" och fortsätter: "Va'faen har de foret den høna der med???" Han for iväg bort till vasken där han spottade och fräste medan jag satt och fnissade åt detta oväntat muntra inslag i en alldeles vanlig söndagsfrukost. "Ska du baka får du allt kolla resten av äggen så det inte sätter smak på bulldegen," fortsatte han."Vad skulle det då bli?" sa jag, och fortsatte:"Fiskbullar?" Hahaha!

Man får ju inte roligare än man gör sig.

8 kommentarer:

  1. haha,

    fiskbullar och kaffe det låter toppen att bjuda på till kafferepet

    SvaraRadera
  2. Åhhh va äckligt!!!
    Ha ha ja bäst du kollar äggen, kanske gamla?
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Det där råkade vi ut för ganska ofta för några år sen. Alltid Yngsta som fick ett ägg som smakade fisk. Kan undra vad det beror på? Länge sen det hände nu!

    SvaraRadera
  4. Ha ha! Allt för att muntra upp den äkta hälften ;-)

    SvaraRadera
  5. Haha, jag tror att de vanliga fiskbullarna är godare! ;)

    SvaraRadera

Ja, och...?