QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

16 augusti 2013

Tv:n funkar fortfarande

Vi har problem med internet. Nu har vi inte haft nät på två dagar. I dag föll också hemtelefonen ut, mitt i att jag satt i kö till internetsupporten. Sen satt jag 20 minuter till i kö fast då med mobilen istället. Han snubben frågade en massa om sladdar och modem och boxar och ledningar. Till slut frågade jag om han istället kunde fråga teknikgurun i huset, dvs Maken. Det slutade med att vi måste få hem en tekniker. Så jag var ju inte helt ute och turnerade i mitt samtal med honom, fast han nog tyckte jag verkade okunnig. Men det är väntetid på tekniker! Då sa jag också att vi inte var intresserade i att betala hela fakturan om vi inte fick ordning på det på två veckor.

Men lustigt nog har vi alltså internet igen just för sekunden.
Ostabilt är väl det minsta man kan säga då.

6 kommentarer:

  1. Finns väl inget som är mer irriterande! Dessutom antyds det oftast att det är fel på kundernas produkter när det är tvärtom. Men svårt att bevisa... Hoppas att det löser sig smidigt och enkelt!

    SvaraRadera
  2. Jo..en gång ringde jag och fick hjälp över telefonen, vi gick igenom allt och till sist skulle de skicka en ny sladd till boxen här..fem miniter efter samtalet såg jag att en sladd hade ramlat ur..ringde jag och talade om detta och lät dem behålla sladden?

    Nä..den ligger i originalförpackningen här..bra att ha :)

    SvaraRadera
  3. usch, hemskt irriterande. jag har typ en tekniker här hemma hela tiden. eller, en nörd i alla fall :)

    SvaraRadera

Ja, och...?