QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

10 augusti 2013

Teater idag minsann!

Sonen har fått sig en fjälla, "är hon inte söt?" har han viskat i mitt öra flera gånger. Jo, jag är helt enig, hon är jättesöt både utanpå och i själen. Så idag ska Maken och jag lämna det nästan färdiga köket i regionens skitigaste hem och istället för att städa åka enochenhalv timme norrut för att se på en föreställning bägge medverkar i. Tjejan på scenen medan Sonen agerar bakman med allt det praktiska. Jag hade blivit väldans förvånad om han skulle stått på scen, han apar sig helst inte för publik. Egentligen tror jag inte han apar sig nåt nämnvärt alls, det är det bara hans mor som gör ibland, dock icke på en scen. Och Tjejan lär vara mycket duktig, så deras arbetsfördelning är nog vettigt fördelad.

Men för att ingen ska missuppfatta detta med att apa sig, det är positivt menat.

11 kommentarer:

  1. Jag skulle heller aldrig apa mig på scen! Vad kul med fjällan och att hon verkar vara en fin person även i svärmors ögon! Ni kan förtjäna lite underhållning efter era köksbestyr!

    SvaraRadera
  2. Så trevligt! Både med fjällan och med teaterbesöket :-)

    SvaraRadera
  3. Haha, morsomt skrevet! Gleder meg til å se teateret sammen med dere :)

    SvaraRadera
  4. Åh vad trevligt det låter! Ha en riktigt härlig dag och det är säkert bara bra att ta en paus från köket :)

    SvaraRadera
  5. Ha det bra och visst är apa sig ett positivt uttryck (det tycker nog alla som ägnar sig åt just att apa sig)

    SvaraRadera
  6. Så glad man blir! Och köket finns kvar...

    SvaraRadera
  7. Vad skönt o slippa stöket ett tag :)

    SvaraRadera
  8. Gratulerar till tjejen! Både till dig och till henne som fått en så fantastisk svärmorsa!

    SvaraRadera
  9. Härligt! Grattis till er alla :-)

    Som sagt var, köket står kvar. Det lär inte springa iväg ;-)

    SvaraRadera
  10. Apa sig ska man göra..när man slutar med det är allt över ;)

    Som nån annan skrev här..köket finns ju kvar att greja med när du kommit hem...skönt när det är klart förstår jag..får panik utan tillgång till köket här.. månader eller vad det nu var så hade vi inget kök..urk..

    Men nu tillönskar jag dig en superb söndag :)

    SvaraRadera
  11. Har ett projekt på gång ....

    Och nu kommer det en inbjudan till att deltaga i projektet...
    Har haft lite svårt att få in folk till detta via bloggen så
    därför prövar jag att bjuda in så här.

    Projektet är alltså att ha gästblogsinlägg på min blogg ett år framöver.

    Och jag hade hoppats att få ihop 18 deltagare för då räcker det att ni skriver 3 inlägg som

    jag då kan fördela över årets veckor.


    första inlägget skall vara ett fritt inlägg, börja med ett allmänt inlägg. Liten presentation

    av dig själv o sen kan du ju välja o göra ett inlägg om precis vad som helst, stickning,

    fiske, bärplockning, sjukdomar osv osv.

    inlägg två ska handla om djur och

    tredje inlägget om mat.

    I djur och mat temat får man sen skriva helt fritt ex. Tema djur. Kan vara en roligt episod

    med ett djur eller hur det var när du fick ditt första eller kanske varför du aldrig har haft

    djur eller hur du ogilla labförsök med djur alltså helt fritt inom temat.


    Sådär har du förutsättningarna och om jag hoppas på att dra igång detta snarast men först när

    vi fått ihop folk :)

    Och du det måste inte vara 1000 ord eller 200 sidor utan det räcker gott med ett kort inlägg

    och du behöver inte ha en egen blog.

    Det enda jag behöver ha är email, samt namn och ev. blogadress och de tre inläggen som gärna

    kan innehålla bilder med. Har du en blog länkas det till den naturligtvis :)

    Så kom igen nu och anmäl dig till mitt projekt :)

    Detta kan bli kul, intressant och spännande.

    SvaraRadera

Ja, och...?