QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

02 augusti 2013

Freddan' folkens!


Häromdagen ville Maken att jag skulle delta i köksrenoveringen; uppgiften bestod i att sitta på knä under bänken och hålla två feta skruvar på plats underifrån medan han knuffade in bänkplattan som  ska gå i 90 graders vinkel mot den jag satt under och höll.
 
 Medan jag satt där kom jag att tänka på "Fifty Shades" som ju mycket handlar om dominans och undergivenhet. Bl a ska den undergivna sitta just på knäna så länge dominanten bestämmer det. Där och då drabbade insikten om att jag definitivt icke har några böjelser i den riktningen överhuvudtaget. Jag började nämligen gnöla efter fem, och efter tio minuter sa jag ifrån att nu fick det minsann vara färdighållet! 

Saxat från bladet "Lunch" (länk)
 
Trevlig helg allesammen, uansett hva dere planlegger å gjøre ;-)

9 kommentarer:

  1. Haha ja bara man vet vad man vill eller inte vill ...

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha, artig å ha prøvd ut det da.

    SvaraRadera
  3. Og for svensker, artig betyr ikke det samme på norsk. :-)

    SvaraRadera
  4. hoppas ni fick dit bänkplattan innan du gav upp o lät din stackars man axla hela ansvaret :)

    SvaraRadera
  5. Brukar låta frugan leda sådant där arbete..jag lyder bara order...haha. ;)
    Nä..frugan är bra på sådant..själv har jag tummen mitt i handen när det handlar om att sätta ihop grejer...bra hustru..en hustru deluxe :)

    Ha de gott.

    SvaraRadera
  6. Ha ha! Vissa saker ska man bara inte gå med på ;-)

    SvaraRadera
  7. haha

    var han tillräckligt snabb så att han fick dit bänkskivan på 5 min?

    SvaraRadera
  8. Det är ett slit att få nytt kök, men du är tapper.
    Betr böckerna 50 blabla, så började jag läsa i en, men jag slängde den faktiskt - inget för mig. Men jag har ju hört!!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Ja, och...?