QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

25 juli 2013

Var faen är skärbrädorna?

Jag kom hem till detta sent igår kväll.
Jag hoppades att det bara var en mardröm, men kaoset var kvar imorse.
Jag borde nog varit kvar i Sverige lite längre....
 
Hitta tomaten!
 

Här trängs blivande middagen med skruvar och annat.

Så här ser det ut i arbetsrummet, kolla strykbrädan - smäckfull.

Här har vi vinskåpet.......

I starten hade vi hushållspapper tillgängligt, när
det tog slut vete gudarna var fler rullar kunde finnas.
Nu går det i toapapper, som flockar sig illa fort.

Men enligt Maken ska det bli väldans bra.
Det sa han när han gick runt med dammsugaren, iklädd en tjusig pannlampa.
(jadda jadda, han hade shorts också!)


15 kommentarer:

  1. Haha !! Shorts o pannlampa ! Yeah - det blir nog väldans bra det där ......

    SvaraRadera
  2. Men jag tycker det verkar vara ett väldigt välordnat kaos!
    Däremot undrar jag varför mannen din går med pannlampa.....
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. När han sysslar med elen, och så har vi ingen arbetslampa uppe i skåpkrokarna.

      Radera
  3. Jeezez :-D Vi borde stannat på Drottninggatan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag borde åkt med hem till dig *muttrar*

      Radera
  4. Jo fan..känns igen..när renoveringen här var klar tog det två månader innan allt var på plats igen..det sista slängde vi....helt plötsligt passade det inte in...knepigt det där...men ha de så bra nu..det ska jag :)

    SvaraRadera
  5. Jag hittade minsann tomaten och tycker att det är positivt att det är ordning och reda i vinförrådet så att man hittar det man behöver. Men den brutna hamburgerförpackningen får underkänt på en planet där det finns flugor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte så farligt, Sonen stod och värmde stekpannan när jag knipsade.

      Radera
  6. Det blir säkert bra när det är klart, fast det tar en stund.

    SvaraRadera
  7. Spännande att öppna dörren hemma hos dig och gissa vad som finns på andra sidan. Haha
    Det blir säkert bra så småningom =)

    SvaraRadera
  8. fågel fisk eller mittemellan?

    SvaraRadera
  9. Du borde helt klart ha stannat i Sverige längre men välkommen hem i alla fall!

    SvaraRadera
  10. Oj oj oj! Men ur kaos föds ordning.
    I bästa fall.

    SvaraRadera
  11. Det där ser spännande ut. :)

    SvaraRadera

Ja, och...?