QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

17 juli 2013

Vägdammade bär

Man är ute och åker på småvägarna i den vackra svenska naturen. Och lite här och där sitter det uttråkade svenska ungdommar i nån parkeringsficka och försöker sälja bär. Vad förvånad man blir när det står "Rea på hallon" och skylten visar en jordgubbe....

7 kommentarer:

  1. Ja det är ju onekligen lite skillnad på jordgubbar och hallon. =)

    SvaraRadera
  2. De små stackarna..och då menar jag ungdomarna som sitter dagarna i ända och säljer bär.
    Kram

    SvaraRadera
  3. haha - de hade nog IG i biologi

    SvaraRadera
  4. Så du är i Skåne... Jag också, iallafall i morgon kväll igen! Du vet var hoppas jag!

    SvaraRadera
  5. haha..jo..en viss skillnad på det bären. :)

    Stackars satar att sitta där o sälja bär...ingen bra arbetsmiljö alls.

    Fast de kan kanske äta lite bär och trösta sig ;)

    Ha de bäst nu.

    SvaraRadera
  6. Hejsan

    Ja jag hade nog själv ätit upp alla bären om jag suttit i ödemarken och försökt sälja dom...haha.....

    SvaraRadera
  7. ja kan inte vara kul o sitta så där :)

    SvaraRadera

Ja, och...?