QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

03 juli 2013

*suck*

Jag har precis köpt en läsplatta/laptop, den klarar jag ganska bra. Jag har också köpt en ny telefon, en iPhone5. Och där är det stopp. Två gånger idag har jag skickat meddelandet "glad i dig!" till två olika personer. En jag känner som blev jätteglad, och ett till en fullständigt främmande människa i Sverige. Jag hoppas såå att den personen i Sverige iallafall blev glad. Slutligen fick jag iväg det till rätt person, nämligen My DarlingMams.

Jag hoppades kunna lasta info från den gamla Nokian in i datorn, för att på så sätt förhoppningsvis sen kunna lasta över all info från datorn till iPhonen. Det går ikke, tvärstopp. Det enda jag klarar att hantera idag är tvättmaskinen. Jag har käkat två kex  i ren desperation som tröst, det hjälpte kanske lite, men jag har ändå lust att gråta/skrika av frustration. Och så har lyckats lasta ner yr.no  som en app i telefonen.
I övrigt har jag bara uppnått att jag är yr i nakken.

Skitihelvete.

14 kommentarer:

  1. iPhone är lite speciell och går inte med på vad som helst eller hur som helst. Men när man väl är klar så är i alla fall jag nöjd. Med min fyra ska kanske tilläggas....

    SvaraRadera
  2. Känner att jag vill hålla kvar min gamla Nokia ;-)
    Du, vi skippar norrmännen, ska sluta suga av norrmän, men tar med mig F till dig :-) Kram! / Venus

    SvaraRadera
  3. Men du...det är bökigt och jobbigt. Men när du väl är klar...då är det hur bra som.

    SvaraRadera
  4. Nu gör du mig nervös - jag har en nokia och skulle vilja byta till en ajfån. Hmmm....Och det är klart ätt nån blev glad!

    SvaraRadera
  5. Fattar precis vad du menar. Har du inga barn som kan hjälpa dig? Mina ungar har räddat situationen åt mig många gånger. :-)

    SvaraRadera
  6. Utan ungarna hade jag inte klarat av det!

    SvaraRadera
  7. Jeg har fortsatt en Nokia fra 2009. Mobiltelefonens svar på Volvo 240. Det jeg frykter ved overgang til smart-telefon er å bli eier av en telefon som er smartere enn meg. Teknisk sett skal ikke det så mye til.

    SvaraRadera
  8. Jag ringer min dotter så fort det hakar upp sig för mig. Både vad det gäller datorn och min iPhone. Det var ett tag sen hon behövde hjälpa mig sist. Så förhoppningsvis har jag fått kläm på allt nu.
    Peppar, peppar ta i trä. =)

    SvaraRadera
  9. Jo..knepigt med tekniken ibland..och gamla grejor tycks inte vara kompatibla alls ibland och man svär över allt och alla..!

    Nä..lycka till med det där..det kommer du att behöva.

    Ha de fint :)

    SvaraRadera
  10. Jag fick ett konstigt sms från häromdagen. Kanske det var från dig?! Så här stod det
    "Kyssar från dina två sugna killar. ;-)"
    Väldigt mystiskt tyckte jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. OMG!!! Näe, det var INTE från mig!

      Radera
    2. Hade önskat att det var ett feltryck från dig. Lite märkligt det där sms:et. Kan det vara några som planerade för en trekant?! Hujedamig, det vill jag INTE.

      Radera
  11. Det är sådant som gör att jag fortsätter envist med min gamla Nokia.

    SvaraRadera
  12. Å nej, en sån dag....
    Imorgon är en annan dag. Vi ser fram emot den!

    SvaraRadera

Ja, och...?