QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

07 juli 2013

Kökeri

Idag, eller rättare sagt igår var vi och tittade på nytt golv och nya kakelplattor till köksrenoveringen. När man köper kakel måste man ha fogmassa också. Visste ni att den kom i flera olika nyanser? Det visste inte jag, men nu vet jag. Efteråt käkade vi glass, det kan man behöva för det kan vara ansträngande att grubbla över golv, kakel och fogmassa. I glassdisken fanns det lakrisglass, den liknade faktiskt en av fogmassorna i färgen.

3 kommentarer:

  1. Olika nyanser på fogmassan?
    Hade jag faktiskt ingen aning om..fast i en hyreslägenhet får man vara tacksam om man får nån fogmassa över huvud taget. ;)

    Vi står i startgroparna här för att anmäla att vårt kakel är sprucket lite, har ju suttit där sen 67, där bakom kaklet finns tydligen asbest så då får vi väl utrymma lägenheten helt medan de fixar det..några andra lägenheter har haft en skyddsanordning vid dörren när de fixat badrummen...så kan det vara ibland...burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min man och jag grälar aldrig. Men jag vet inte vad det är med dessa byggvaruhus och gångar och hyllor och alla jäkla val. Nånstans där börjar vi väsa otrevligt till varandra.
      Men väl hemma är vi glada igen...
      www.paleohososs.blogspot.se
      www.mariagunilla.se

      Radera
  2. Om jag vet! Jo då och det är verkligen inte helt lätt att välja...

    SvaraRadera

Ja, och...?