QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

28 juli 2013

Jag jagar bokhylla till mina kokböcker

Maken står på det halvt lagda golvet i det halvfärdiga köket bland halvt ihopskruvade skåp och sveper med en elegant gest mot de ickesparklade väggarna med gammal tapet på trekvart och säger med tydlig förtjusning att "detta kommer till att bli  bra när det är färdigt!" Jag har svårt att se för mig resultatet, men jag inser med ett brak följande: När jag står med ett tyg och ett mönster och säger likadant till Maken att "detta kommer att bli  fint!" så känner han ungefär likadant som jag gör just nu. Så bristen på entusiasm över varandras projekt är väl ömsesidigt helt rättvis....

Men jag är glad ändå, för jag har hittat skärbrädorna :-)

11 kommentarer:

  1. Jag hoppas han fick titta på Formel 1 idag ;-) KRAM!
    PS. Kråsa på med tyg och hyllor nu! DS.

    SvaraRadera
  2. Han missar inte F1, jag tänkte på dig!

    SvaraRadera
  3. Skönt att du har hittat skärbrädorna :-)

    SvaraRadera
  4. Allt behövligt man hittar, är tacksamt!

    SvaraRadera
  5. Det bir säkert väldigt fint. Men innan dess - all styrka till dig!

    SvaraRadera
  6. Men det syns ju tydligt hur fint det kommer att bli! Det ser nästan färdigt ut redan. ;;-)

    SvaraRadera
  7. Det brukar bli bra när det är klart men vägen dit kan vara en pärs...

    SvaraRadera
  8. Ha ha ha, selvinnsikt er flott. Det blir nok bra til slutt, om ikke så alt for lenge...

    SvaraRadera
  9. Ja men ser du inte hur snyggt det kommer bli ser man ju på en gång:)

    SvaraRadera
  10. Inte behöver du en bokhylla till dina kokböcker! Maken kan väl stå och hålla i dem tills köket är färdigt. Om du föreslår det till honom så ska du se att han skyndar på så ditt kök blir klart mycket tidigare än vad det var tänkt!
    "Kvinnans list", vet du! ;-)

    SvaraRadera
  11. Jo..känner igen det där från när de fixade vårat kök här...hujeda mej va de ser ut när allt är nerplockat och murbruket från 1967 ramlar ner från det omålade taket...urk :(

    Det är sådant som lätt skulle kunna få mig att ge upp, har svårt att se framför mig hur det kan bli..eller nej..jag kan se just DET framför mig..men inte vägen DIT..men jag jobbar på det ;)

    Ha de bäst

    SvaraRadera

Ja, och...?