QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

05 juni 2013

Utländsk pakkepost

För några veckor sedan beställde jag något på Amazon, och har sedan ivrigt väntat på pakken. Imorse ringde en snubbe från en budfirma, och frågade om jag hade beställt en pakke från Amazon; "jadå, det har jag," sa jag. Hans nästa fråga var "vad är det för färg på huset?" Då blev jag lite fnissigt paff, för vi har inte det enda vita huset i vår gata. Men jag svarade snällt att det är vitt, och lade till att det dock är ett av 12 radhus som alla har samma färg.

Han hittade rätt, men om det var på första försöket vet jag inte.

9 kommentarer:

  1. Hoppas du är nöjd med det du får från Amazon. Mannen var inte det, mailade och klagade. Klockan 04.02 i lördags morse ringde de från Taiwan och undrade vad som var problemet!?

    SvaraRadera
  2. Nåja, det kom i alla fall fram och det får man vara tacksam för! Hoppas innehållet motsvarade förväntningarna.

    Ha en fin fredagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fredagskväll? Är det inte onsdag idag??

      Radera
  3. haha :D och ja, det är onsdag ;)

    SvaraRadera
  4. Men du kan ha en fin fredagskväll också tycker jag och en fin torsdagskväll!
    Killen från budfirman kanske hade någon slags fobi mot en viss sorts färg på hus. Han kanske vägrade leverera till gula hus t.ex. Tur du bor i ett vitt hus - det hade han ju inga problem med tydligen!

    SvaraRadera
  5. ja sjuttan alltså...alla hus ser likadana ut...mitt emot oss har de byggt en massa radhus och lägenheter vilka just har tagit i besittning av sina ägare...alla ser likadana ut...alla....sitter här och hoppas på att nån målar om sin boning lite..herrejösses va trist det ser ut.

    Våra höghus är inte mycket bättre...fast nu har de målat om gavlarna iallafall...riktigt snyggt...fast resten ser ännu lika tråkiga ut som förut.

    Ha en fin Torsdag nu.

    SvaraRadera
  6. Det var nog på tolvte försöket.

    SvaraRadera

Ja, och...?