QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

24 juni 2013

Sex i trafiken

På väg hem från jobbet idag råkade jag köra på en duva. Det var inte meningen. Det var två duvor som satt på vägen, och jag är säker på att det var manneduvan som fick sätta livet till. Han drev nämligen och kurtiserade en dameduva så till den milda grad att han tydligen glömde att det var en trafikerad väg dom satt på. Dameduvan fattade att det var smart att flytta sig, men manneduvan var så full av åtrå (läs sprängkåt), att han inte lade märke till något annat än dameduvan. Pang i baljan, eller pang i motorhuven sa det, och han har väl aldrig upplevt maken till orgasm som (förhoppningsvis) tog honom direkt till sjunde himlen. Det var så fjädrarna släppte och virvlade av.

Jag blev alldeles skakig och var tvungen och ringa Maken för att höra om detta var nåt man skulle varsla polisen om (man ska ju det vid djurpåkörslar), men hans första fråga var: "blev det skador på bilen???" Herreguden, det kunde väl inte jag veta där jag satt inne i bilen och körde! Men nej, han trodde inte duvor ingick i den kategorin, och i varje fall inte på en hårt trafikerad väg där det inte är så lätt att stanna.

Nu är jag hemma. Det var med viss bävan jag kollade fronten, rädd för amputerade duveben eller ett löst duvehuve (Makens pappa hittade en gång ett sparvben i grillen på sin bil), men det enda som vittnar om dagens dramatik är en maffig fettfläck.

Det måste ha varit en klockren träff.

13 kommentarer:

  1. En vän till mig körde en mycket tidig söndagsmorgon i Stockholm på någon annars jättetrafikerad gata när en mås ramlade ner från luften och bara dog två meter framför bilen. Din duva hade säkert ett roligare slut...

    SvaraRadera
  2. Duvor kan man gott köra på :) - Min morfar kallade dom för stadsråttor! pöss på deh!

    SvaraRadera
  3. Hej

    Hoppas bara att dom hann bli klara...haha.
    Nja duvor är fina djur och de äter upp de skitet som vi människor slänger. Alla smulor och rester från våra slemmiga hamburgare och sådant....haha. Så de håller rent liksom råttorna. Att det finns så många av dom och så nära inpå oss är ju våra egna fel.......men men.
    Stackars duva....men som sagt hoppas han hann med en del innan olyckan skedde...kanske dog han lycklig..... ;)

    SvaraRadera
  4. Duvan kanske hotade med att ta livet av sig om duvhonan inte sa ja. En del män är sådana, kanske duvor är likadana.

    SvaraRadera
  5. Fick en helt annan bild i huvudet när jag läste din rubrik :-D

    SvaraRadera
  6. Ett visst bortfall får vi nog räkna med :)

    SvaraRadera
  7. Manneduen tenkte bare på puling. Typisk.

    SvaraRadera
  8. De där knäppa duvorna har aldrig något trafikvett oavsett om de håller på med sex eller löser korsord. Det är knappt en del har lust att flytta sig en pyttebit fast jag tutar.

    SvaraRadera
  9. Nåja, skönt att det inte blev värre skador än et fettfläck då! Men köra på djur är ingen hit. Jag fick en gång en rovfågel på vindrutan. Usch och fy...

    SvaraRadera
  10. Kjørte en gang ihjel et gravid Rådyr. Ikke noe kjekt.

    SvaraRadera
  11. Hahaha! Rett i den sjuande himmel, hahaha!

    SvaraRadera
  12. ...og Maken fikk en måke/mås på frontruten, DET var fettflekk det!

    SvaraRadera
  13. Åkte bakom en annan bil en gång för många år sedan..rätt vad det var sprang ett rådjur ut över vägen..rådjuret klövs mitt itu..urk :(
    Det var otrevligt...försökte hålla tyst så att inte den minsta skulle se och förstå..men det gjorde hon...!

    Men det är lätt hänt det där...tur i oturen att det bara var en fågel.

    Ha de bäst

    SvaraRadera

Ja, och...?