QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

23 juni 2013

Mittiveckangalet

På min fridag i veckan som gick gjorde jag något jag inte gjort på evigheter; jag köpte
en tur/returbiljett med buss till Göteborg, och knallade sen runt där det mesta av
eftermiddagen. Himla kul faktiskt! Jag åt en god lunch och fikade sedan. Satt bara
där och tittade på andra. Flera buisnessmänniskor som for runt som oljade blixtar,
och så jag och lite pensionärer som satt på fiket och skrek lite lomhört till varandra
 (inte jag alltså).
Några fynd gjorde jag också på rean som nyligen startat, detta var alltså innan vi
 handlat köket och jag insåg att jag egentligen är ganska fattig på cash men väldigt
rik på skåp och låddor från IKEA. Tur jag hann shoppa lite innan den insikten slog till.
Igår shoppade vi en koktopp (spishäll?), nu är det bara ugn och mikro samt nytt golv
 kvar. Och kökskakel. Och ny kyl och frys i loppet av hösten. Hej vad mycket nya skor
det inte blir! Men jag kommer inte att gå barfota, ingen risk.

Ni då? Några renoveringsprojekt på gång?

7 kommentarer:

  1. Önskar att jag orkade, och hade råd, med mina idéer till hall o kök. Lilla toan ska jag orka ge mig på.

    SvaraRadera
  2. Jorå ... huset skall byggas ut här ... puh . Nytt kök ska det bli då så jag måste åka på IKEA ......kanske det blir byggstart i höst . Annars så köpte jag ett par skor tradera för 1 krona , men har inte fått dom hem ännu.......

    SvaraRadera
  3. Projekt finns, men vet inte om de blir klarai år...

    SvaraRadera
  4. Det finns önskemål i alla fall. Sonen fd rum, som ska bli syrum och gästrum. Eller syrum och syrum... Jag syr ju inte särskilt mycket...

    Måla om huset på utsidan.

    Ny ytterdörr.

    Allrummet på övervåningen.

    Garaget...

    Allt lär inte bli i år, har varken tid eller pengar till allt just nu.

    SvaraRadera
  5. Ingen renovering - tack och lov - det räckte så bra att den nya spisen nästan inte fick plats...
    Och en så bra idé att åka till Göteborg, minns med saknad tiden när jag åkte dit ibland.

    SvaraRadera
  6. Vi går i kökstankar och har gjort det ett bra tag! Men så gäller det att komma till skott och på den punkten är vi lite sämre... Tyvärr...

    SvaraRadera
  7. Nästa gång du hittar på sådana tokigheter så säger du till, så tar vi en fika:)

    SvaraRadera

Ja, och...?