QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

27 juni 2013

Hemsökta?

I det sista har vi fått besök i trädgården av nån feta salmonellabomber av nån duvor. Det är minsann inget roligt, dom lägger kablar värre än kaviarsträngar efter sig, och det är fruktansvärt irriterande. Jag är rädd att det egentligen är nån slags DuvFantomen; (den vandrande vålnaden ni vet) som hemsöker mig i vår trädgård fordi jag råkade ha ihjäl en kompis mitt under "akten" häromdan.

De efterlämnade kablarna är dock högst verkliga.....hrmpf.

12 kommentarer:

  1. Usch och fy. Sådana besök vill man inte ha!

    SvaraRadera
  2. Duer er luftens rotter. Det er en kjentsak.

    SvaraRadera
  3. Usch! Är inte bekant md duvbajs, men första gången jag såg vad kanadagäss trycker ur sig höll jag på att få slag. Dom borde plocka upp efter sig och slänga i hundbajsholkarna.

    SvaraRadera
  4. Stora fåglar är äckliga ....usch .

    SvaraRadera
  5. Jag är rädd för att du har rätt. Ryktet går fort bland brevduvor. Bäst att du stannar inne några månader. Byter hårfärg. Bryter på grov skånska. Varför började jag tänka på en film med namnet Fåglarna? :)

    SvaraRadera
  6. Hehe! Ja, det skal du sjå…

    SvaraRadera
  7. Tur att jag klickade på länken till det där inlägget så jag fick hela bilden klar för mig. Annars hade jag fortfarande suttit här och undrat över meningen "jag råkade ha ihjäl en kompis mitt under "akten" häromdan".
    Hahahaha!!

    SvaraRadera
  8. Aj! Ingenting man vill ha i sin trädgård.

    Och sex i trafiken....nja...lite farligt. ;)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Duvfantomen låter illavarslande. Fantomen är skoningslös ju.
    Du får vara extra försiktig ett tag. Köp en billig förklädnad på närmsta maskeradbutik. Eller vänd på dygnet och vistas endast ute nattetid. Då sover även Duvfantomen. =)

    SvaraRadera
  10. Kanske är det hämnden från ovan :)

    SvaraRadera

Ja, och...?