QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

16 juni 2013

Helgen

En underbar lördag igår, lååång lunch med de tre finaste fina tjejerna. Det är inte klokt så mycket man har att prata om, tiden bara flyger iväg. Det var solsken, och vi trotsade den kalla vinden och satt ute. Barn, mode, ålder, hus och hem var några av samtalsämnena. Varför ses man så förhållandevis sällan? Nu satte vi iallafall upp ett nytt datum i september, så har man det att se fram emot.

När jag kom hem gick jag lös på tvättberget, det brukar inte vara så jobbigt men den här veckan har det tagit emot, och jag har bara ignorerat det. Nu har jag bara en maskin kvar, sen är jag ifatt. Medan den går ska jag dra över med dammsugaren, det behövs. Det tråkiga med städning är att det ju varar så förhållandevis kort tid i förhållande till insatsen. Fast jag är nog lite petig. Det tar mig enochenhalv timme att damma och dammsuga hela huset. Maken gör det som bekant på lite drygt 20 minuter. Vi är helt klart olika.

Hur petiga är ni?

9 kommentarer:

  1. Jodå...drar över lägenheten med dammsugare på typ en kvart..och damningen tar väl en kvart det också..fast så har vi ju bara en trea.
    Men katterna och deras päls som de tar av sig hela tiden och låter växa ut nytt..ja..det kräver ju dammsugning två ggr i veckan minst...burr...men det får det vara värt.

    Sen har jag ju en massa grejer som står överallt..ska erkänna att jag inte alltid flyttar på varken dem eller mattorna..det sparar man ju massa tid på ;)

    Bra med massa prylar ibland.

    Ha de bäst.

    SvaraRadera
  2. Alltså, om jag skulle drista mig till att sätta igång med detta projekt så tar det mig ett par dar, ilska, frustration, nedstämdhet, det behövs gin, jag tittar framför, vid sidan, under och innanför allting och ser hur illa ställt det är med både ordning och renlighet......allt detta kan vara en anledning till att jag ständigt befrias från dessa göromål. Bevarande av husfriden tror jag projektet kallas.....
    Pust!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Oj, inte så värst petig. Just nu sitter jag t ex och läser bloggar istället för att dammsuga ;)
    Visserligen ser jag ständigt vad som skulle behövas göra, men att därifrån komma till skott och få något gjort är det väldigt lång startsträcka på hehe
    MEN...när jag väl tar tag i det så känner jag mig väldigt nöjd och förnöjsam i flera dagar :)

    SvaraRadera
  4. Alltid kul och träffa vänner, händer alldeles för sällan bara.

    Jag är tyvärr väldigt petig och håller på i timmar och städar, det tar en en hel dag, men å andra sidan så städar jag bara en gång i veckan och jag har ett helt hus och dessutom har jag en hund som hårar ner en del.
    Det bästa är när jag är färdig och allt är fint och rent men det värsta är att det bara tar en dag så ser det likadant ut igen:(

    SvaraRadera
  5. Jag är opetig. Kan fösa damm och sand under en matta om jag inte orkar dammsuga. Städar helst då jag är ensam hemma och det är jag nästan aldrig. Om det bildas drivor av skor, jackor och väskor på hallgolvet kliver jag över.

    SvaraRadera
  6. Jag är tyvärr petig, men ute på stugan fuskar jag ibland, korsdrag funkar bra ;-) Roligt med tjejträff (x2)! Klem!

    SvaraRadera
  7. Jag är alldeles för slarvig, så fort som möjligt vill jag vara klar!

    SvaraRadera
  8. Jag är väldigt petig när Husse är den som gör jobbet ;-)

    SvaraRadera
  9. Vi är både lika o olika beroende på vad det gäller :)

    SvaraRadera

Ja, och...?