QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

18 juni 2013

Hänggubbe

Jag har länge haft lust på en ampel med jordgubbar och för första gången i år så har jag faktiskt blivit färdig och köpt en. Jag har med falkblick följt första jordgubbens tillkomst, och igår bestämde jag att den var dags att skörda. Maken och jag delade den och himmel så god den var! Nu är det bara att vänta på flera, det hade ju varit kul om några stycken kunde behaga mogna tillsammans på en gång, men går inte det så delar vi, Maken och jag.

11 kommentarer:

  1. Vi ska få jordgubbar på jobbet i morgon har det utlovats..hoppas vi får mer än en iallafall ;)

    När jag var liten åkte hela familjen varje sommar till en sådan där "självplocksgård" och plockade jordgubbar i stora spänner..det hade vi hela året sedan..sylt och annat som de gamla var duktiga på att få till.
    Själv har jag aldrig orkat med att göra sådant..men jag har nog missat något för det uppskattas av många har jag hört.

    Nåja..ha det fint nu :)

    SvaraRadera
  2. Jag har sett dem och också velat ha!

    SvaraRadera
  3. Det låter rättvist. Blir du extra sugen kan du göra en hemlig runda. Utan gubbe men mot röd gubbe.

    SvaraRadera
  4. Underbart är inte bara kort...det kan vara delat också!

    SvaraRadera
  5. Ah! Deilig og romantisk!

    SvaraRadera
  6. ni kunde köpa varsin planta (säger oromantiska och praktiska Shamrock)

    SvaraRadera
  7. Men så rart, jättegulligt, solidariskt och fyllt av kärlek!

    SvaraRadera
  8. Så sött.
    Här har vi en gyllene regel som följer:
    bara den som rensar jordgubbslandet får äta bären (frukterna). Vilket innebär att jag, endast, får tillgång till dem. ;)

    SvaraRadera
  9. Det är väl äkta kärlek om något det! <3

    SvaraRadera
  10. Tur ni inte slåss om dem i alla fall ;-)

    SvaraRadera

Ja, och...?