QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

01 maj 2013

Trött i fötterna

Jag har varit i Köln med Skagen-gänget. Väldans roligt, har skrattat mig helt skakk.
Första kvällen kom vi ner så sent, att när de andras magar ville ha öl och diverse würst, så ville min ha ett glas mjölk, så det beställde jag. Men hu så hämskt! Den kua der må ha vært veldig syk, det smakte ljummet vatten och fett. Sen slog det mig att det nog var mjölkpulver utblandat i vatten jag hade fått. Uærk! Så de kommande dagarna gick jag över på whiskey, det smakade väldigt mycket bättre.

Det kommer mera.....

12 kommentarer:

  1. Mjölkpulver i vatten låter räligt! Och vilken tur jag har att jag låg efter med bloggläsandet ett tag och hinner med både avsked och hej på samma gång!
    Jag räknar in mig i den skara du mött som gärna fortsätter att träffa dig IRL. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är ett gäng, också utanför bloggeriet!

      Radera
  2. Åh Köln! Där har jag bara bytt tåg, himla kalla timmar, det blåste hemskt framför dômen, men vi hittade en trevlig restaurang. Och jag hade inte minsta tanke på att beställa mjölk...

    SvaraRadera
  3. Mjölkpulver använder jag ibland när jag bakar :) kan inte dricka den för den är så söt.

    SvaraRadera
  4. Åka till Tyskland och dricka MJÖLK!?? ehhh?? ;)

    SvaraRadera
  5. Whiskey slår ju det mesta..till och med mjölk ;)


    Ha de bäst :)

    SvaraRadera
  6. Jag måste pröva om det är lika gott att hälla whiskey istället för mjölk i kaffet!

    SvaraRadera
  7. Hahaha..ja, att dricka whisky är nog säkrast :)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. T o m jag har skippat mjölk....och Köln och mjölk, men det går ju inte!
    Kramar

    SvaraRadera

Ja, och...?