QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

09 maj 2013

På hjul i hele dag

Jag har svippat en kjapp tur ner till DarlingMams i Skåne. Startade tidigt för jag
tänkte gå en sväng i Göteborg och bl a äta lunch där. "Jag tror du kan glömma
shopping en Kristi Himmelfärdsdag" sa Maken. Och det tror han, en rutinerad
shoppingveteran som jag vet förståss att det är öppet både lite här och lite där.

Väl framme tänkte jag att det kunde bli skönt att slippa Makens gloende
på ishockeyn men pyttsan, Darlingmams är en lika ivrig hockeytittare som Maken.

Undrar vad det är......VM? EM?

7 kommentarer:

  1. Hockey .... är det nått som går att äta eller ?

    SvaraRadera
  2. Hockey-VM. I Sverige och Finland.

    Hoppas att du hittade något i affärerna :-D

    SvaraRadera
  3. Har ingen aning! Hockey i maj är klart överskattat! Ha det gott här nere i södern.

    SvaraRadera
  4. Är det inte konstigt att hockey VM alltid ska vara i maj.
    Ishockey kan väl hålla sig till vintermånaderna.
    Nu ska det ju vara sommar.
    Mycket roligare att shoppa än att titta på hockey.
    Hoppas du fyndade ordentligt. =)

    SvaraRadera
  5. Tror att det är TV-pucken. ;) Nu ska det vara sommarsporter.

    SvaraRadera
  6. VM. Jättekul! När det går bra för Sverige. Det gjorde det inte igår. Shopping är också kul, när det går bra för mig. Det gjorde det idag! :-)

    SvaraRadera
  7. Några vuxna män som för en sån där svart grej över isen..ja..har inte förstått det där riktigt ännu..får väl GOOGLA här ;)




    Hoppas din dag här i stan blev givande..!

    ha de bäst :)

    SvaraRadera

Ja, och...?