QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

18 maj 2013

Men dom vann 5-3

Sonen spelar fotboll på fritiden och står i mål på matcherna. Häromkvällen ringde han och sa att han haft ett litet "uhell" och krockat med en annan spelare i kampen om bollen. Resultatet var en friskt blödande näsa, både inuti och utanpå.

Sonen: "Det krasar när jag rör på den."
Jag: "Jaha, är den sned?"
Sonen: "Näe, men svullen!"
Jag: "Det är sexigt med män som varit i krigen."
Sonen: "Okej....."
Jag: "Låt bli att trumpetsnyta dig de närmaste dagarna bara."
Sonen: "Det er overhodet ikke mulig."

Igår rapporterade han om utvecklingen; ett tjusigt svullet öga som i
diskreta blåtoner stod bra till den blå kostymen i anledning syttende mai.

Och tja.....varför ta emot med händerna när man kan ta emot med näsan....?
(jag förstår mig inte på tjusningen med fotboll, sist fick han en spark i skallen)

7 kommentarer:

  1. En karl ska vara ful, brukade min pappa säga. Han var inte alls påfallande ful, men det är tanken som räknas.

    SvaraRadera
  2. Nä..fotboll är inte min grej..när vi har elevens val på jobbet ett pass i veckan slutar det oftast med slagsmål...ungjävlar :(

    Nä..fotfoll är skräp ;)

    SvaraRadera
  3. Yngsta är också målvakt, tack och lov har hon slutat spela...

    SvaraRadera
  4. Fotbollshjälm kanske vore något

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker mer i stil med mc-hjälm....

      Radera
  5. Jag blir bara mer och mer nöjd med mina barns idrottsval, dans, simning och pingis ;-)

    Hoppas näsan läker fint!

    Kram

    SvaraRadera

Ja, och...?