QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

27 maj 2013

Lurade

Voksenpoeng (länk)


Sist vi var på fest så spelade vi ett spel som hette "Voksenpoeng". Det går ut på att man ska svara ärligt på frågor som står på små kort, och därigenom får man poäng eller inte. Maken fick frågan: "har ni haft sex framför teven?" Och eftersom Maken är en ärlig själ så tittade han på mig och svarade: "ja det har vi väl?" "Ja-a," nickade jag bekräftande. Då sa frågeställaren att det egentligen inte var en fråga på kortet (hitte-på av honom, den lorten), så några poäng kunde inte utdelas. Men nu visste iallafall han och övriga gäster att det hade vi haft.

Detta inspirerat av Madame Knasterfasters inlägg här:
Så hoppas jag också att ingen satte måndagskaffet i halsen, i så fall ber jag om ursäkt.

8 kommentarer:

  1. Hahaha! Tack för informationen. :-)

    SvaraRadera
  2. Hahaha, vilken fuling!

    SvaraRadera
  3. Varför fråga? Har inte alla???

    SvaraRadera
  4. Underbart!! Både frågan o svaret! :-D

    Kram <3

    SvaraRadera
  5. Haha!!! Ja, det var en fuling!

    SvaraRadera
  6. Hahaha, jag hade också svarat ja på den frågan! Men jag är lite rädd för att grannen mittemot ska se oss.

    SvaraRadera
  7. Ha ha! Den var bra :-) Men det gäller att spela med rätt personer!

    SvaraRadera
  8. Finns det någon som inte haft det framför TV:n? Tyder snarare på att frågeställaren är lite halvtråkig och fantasilös

    SvaraRadera

Ja, och...?