QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

05 maj 2013

Soppa till frukost häromdan, och nu detta

En av veckans höjdpunkter i det här huset är söndagsfrukosten med kokt ägg, the' och gott pålägg på mackan, t ex marmelad, det äter jag aldrig annars i veckan. Men den här söndagen vaknade Maken med världens skallebank, så frukost frestade inte honom inte alls. Så det blev havregrynsgröt på mig. Jag är inte överförtjust i havregrynsgröt, men det går snabbt och är nyttigt. Och egentligen var jag också lite besviken att söndagsfrukosten sket sig.

Maken kryade på sig i loppet av förmiddagen och har sedan varit ute i trädgården och härjat med häcksaxen och sekatören. Själv har jag dammsugat, pysslat lite vid symaskinen (alla dessa projekt of mine) och sprayfärgat klackarna på ett par svarta skor som hade ljusa klackar (inte snyggt).

Så för en liten stund sen frågade jag Maken om jag skulle börja fixa middag, men då sa han: "kan vi inte bara laga söndagsfrukost nu istället?" Strålande ide'!

Så nu har vi alltså precis ätit söndagsfrukost :-)

6 kommentarer:

  1. Han är rätt smart ibland alltså ;)

    SvaraRadera
  2. Skulle just skriva det - vilken smart make du har!!!!

    SvaraRadera
  3. Ja men det var ju ett mycket bra beslut att göra det! Hoppas det smakade lika gott! :)

    Nej, ljusa klackar på svarta skor lät nog inte så vidare...

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Bättre sent än aldrig säger man ju. Så bra att du fick den efterlängtade frukosten i alla fall. =)

    SvaraRadera
  5. Frukost sägs ju vara dagens viktigaste mål...

    SvaraRadera
  6. Men vad bra! Då blev det ju söndagsfrukost trots allt :)

    SvaraRadera

Ja, och...?