QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

31 maj 2013

Krasch bang bom!

Igår på väg hem från jobbet var det oväntat kö, och jag blev stående inne i
tunneln/tunnellen. Bak mig låg en Volvo med nåt slags emblem som jag inte
kände igen, men dama som körde hade uniform. Välknäppt vit skjorta med
stela kragsnibbar/-snipper och en mörk kavaj/jakke. Plötsligt fick jag se att
 hennes ögonbryn sköt i höjden och ett brett garv bre sig över fejset och
så pekade hon på min bilrump. Två huvuden dök ihop i Volvons baksäte,
och flinet satt lika löst igen.

Vad dom garvade åt? Jo, det här:
 
"Ät svenska äpplen för helvete"

Alltid lika roligt att glädja någon, speciellt i en kö!
 

10 kommentarer:

  1. Hihi, när jag började läsa trodde jag att du hade krockat.

    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  2. Haha den var bra. Diskret men ändå slagkraftig ;)

    SvaraRadera
  3. Ha ha! Den sitter bra där :-)

    SvaraRadera
  4. Ha ha. Jeg venta meg også en kræsjhistorie. Måtte titte lenge på bildet, smått på mobilen. :-)

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en ljuvlig försommarhelg! KRAM

    SvaraRadera
  6. Trodde också du hade krockat!

    SvaraRadera
  7. Hejsan

    Haha, ja det var verkligen lite oroväckande innan man läste ditt inlägg. Men va kul det står på din skylt.

    SvaraRadera

Ja, och...?