QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

15 maj 2013

Körglädje

Något som verkligen får mig att slappna av från stress och tjas är bilkörning, speciellt långturer. Maken och Sonen är likadana, jag tror jag har skrivit det förr. En annan ting som också får mig att stressa ner är shopping (hämskt, jag vet). Det har däremot inte alls den effekten på mina herrar. Stackars dom vad dom går miste om.

7 kommentarer:

  1. Jag har inget körkort och det är också väldigt avstressande. Min Sambo hävdar att han blir fullkomligt slutkörd av att köra bil långa sträckor vilket brukar betyda att han behöver ta igen sig när vi kommer fram till vårt mål. Jag blir superstressad av shopping. Både av att det går åt en massa pengar och av att jag aldrig hittar det jag letar efter.

    SvaraRadera
  2. Shopping får mig att vilja ut snabbt som tusan ur affären. Utom Ge-Kås.

    SvaraRadera
  3. Har ju ingen bil längre jag..riktigt avstressande tycker jag emellanåt...behöver jag bil lånar jag eller hyr på nåt vis..bra för plånboken...fast så bor jag i en storstad också förstås med massa annat man kan åka med på hyfsat billigt.

    Shopping? Ja..gärna nån elektronikkedja...det är grejer det...! ;)

    Ha en skön kväll.

    SvaraRadera
  4. Jag tilhör grabbgänget när det gäller shopping.

    SvaraRadera
  5. Stickning, virkning, påta i trädgården. Det är avstressande. Viss samvaro med Maken är det också ;-)

    Baka matbröd är också något som är rogivande för mig, ibland även bullar.

    Shoppa garner och stick/virkattiraljer, en ny väska eller något annat viktigt är bra för mitt humör (även om Maken tycker att jag kan öppna affär och sälja garner och väskor nu, jag fattar inte vad han menar!).

    Onsdagskvällskram!

    SvaraRadera
  6. Bilkörning - absolut! Och jag hoppas jag lyckas få till det med just det nästa vecka.
    Har ett mer komplicerat förhållande till shopping, men det kan bli det också nästa vecka.
    En gång var vi i London och det skulle shoppas, enda gången maken fått akut ont i ryggen och var tvungen att sitta på en stol. Länge. Det är svårt att koncentrera sig då, så i fortsättningen har han inte deltagit. Fast Clas Ohlson var förstås väldigt uppiggande. För honom.

    SvaraRadera
  7. Där försvann min kommentar. Ville vara säga att shopping är avkoppling med klass :-)

    SvaraRadera

Ja, och...?