QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

30 maj 2013

Att vara man

Imorse hade jag lagt decilitermåttet till vänster om diskhon istället för till höger
som vi brukar. Därmed hittade inte Maken det, utan måtte ty till en större
måttbägare från skåpet. Annars hade det inte blivit nån havregröt på honom.

Ibland tror jag på fullt allvar att han är född med skygglappar,
detta var en sån gång.

9 kommentarer:

  1. Så där var min pappa med. Stod det inte längst fram i skåpet kallade han på mamma för han "hittade inte det"! Flytta på någon fanns inte i tanken överhuvudtaget. Så jag tyckte att Maken var duktig som improviserade!

    SvaraRadera
  2. Haha! Kjenner til dette.

    SvaraRadera
  3. Det er ikke noe å lure på. De HAR skylapper.

    SvaraRadera
  4. Jamen, nu måste jag instämma, jag brukar inte tycka att Omgivningen här hemma är tappad bakom vagnen, men NU känner jag igen det. Typ:......öppna kylskåpet, vi har ingen mjölk kvar.....Då står den bara bakom hans egen nyponsoppa! Jösses, ja.

    SvaraRadera
  5. Japp, så där är det!

    SvaraRadera
  6. Instämmer med förgående talare ! - japp så är det !!

    SvaraRadera
  7. Dette nærmer seg nettmobbing. Men vi er bra til andre ting. Rett før jeg spiller lukeparkeringskortet nå, men jeg holder igjen.

    SvaraRadera
  8. Precis så är min son. Säger jag "det finns på tredje hyllan uppifrån, till vänster" så säger han nä det finns det inte. Och så visar jag saken han letar efter finns just där jag sa att den skulle finnas och då säger han: "jasså där".

    SvaraRadera

Ja, och...?