QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

13 april 2013

Skräcken

Jag hade en när-döden-upplevelse alldeles nyss; jag satt vid symaskinen och plötsligen blinkade den  bara till och tvärdog. Stora fasan spred sig i min kropp
 och själen kved högljutt "nejnejnej!!!!"
Kollade att kontakten till maskinen satt i, och kröp sen ner på golvet och in under bordet för att kolla där, och tackochpris! där satt kontakten på trekvart i eluttaget, resultatet av noggrann dammsugning i förra veckan.

Så så, lugna sig nu lilla hjärtat, ner med pulsen......

5 kommentarer:

  1. Tänk vad man kan vara olika. Hade det varit min maskin hade jag blivit så glad! Sluppit sitta där och försöka sy något som ändå slutar med att jag börjar grina när undertråden går av för förtifjortonde gången.

    SvaraRadera
  2. oj vilken chock. Så brukar jag reagera när internetet går ner. tyvärr är det oftast andra problem än glappkontakt

    SvaraRadera
  3. Inte ta ut döden i förskott. :)

    SvaraRadera
  4. Skönt att det var en övergående fasa :-)

    SvaraRadera
  5. Trevligt när fasa övergår i ett fundamentalt lugn på en hundradels sekund..det bästa jag vet.
    Som när ena katten här hoppade upp invid en svin.svin svin DYR vas varvid den började kantra men i absolut sista stund rättade till sig och lät bli att falla till sitt mosaik-öde på golvet :)

    Ha en superb afton :)

    SvaraRadera

Ja, och...?