QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

28 mars 2013

Snö i Skåne

Häromdagen var jag och DarlingMams hos Moster och drack kaffe. Medan vi satt där i köket såg vi hur hennes granne gick ut för att skotta sin balkong, max tre skyfflar snö. Men döm om min förvåning när han sen glatt bara pælmade varje skyffel elegant över räcket och ner på gångvägen under utan att se efter om det kom nån!
Det gjorde det inte.....den här gången....men ändå.....!

9 kommentarer:

  1. Vilket pucko till granne!!

    Önskar dig Glad Påske!!

    SvaraRadera
  2. Det är det jag säger, bara skit och elände med snö!

    SvaraRadera
  3. Sånt har jag också sett. Och undrat om man tror att snön upphör att existera när den inte ligger där 'jag' ser den. Hm.

    SvaraRadera
  4. Hej


    Ville bara in om och önska en Glad Påsk....

    SvaraRadera
  5. Go'morron, tassar in och önskar en underbar påsk.
    Påskkram

    SvaraRadera
  6. Man får förlåta danskar och skåningar.
    Stackarna, de vet inte hur det är med snö.
    Fast just nu har vi mycket av varan - man kunde ju tro att de kunde utnyttja möjligheten att öva sig i lite hyfsad snöskottning...

    SvaraRadera
  7. Hoppsan..ja..så får man väl inte göra?
    Men så kan de va...ojoj..!

    Glad påsk på dig.

    SvaraRadera
  8. Går det då går det ;-)

    Glad Påsk!

    SvaraRadera

Ja, och...?