QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

22 mars 2013

Mera tänder

På tal om det här med tandläkare; jag ligger aldrig i den där hämska stolen, nä
plankmodellen utan rygg- och rumpkontakt är nog mer min stil. Maken har varit
en hämsk massa hos tandläkaren från han var barn, det var visst nån tänder som
låg på kryss och tvärs, så det var operationer och elände (jag hade tvärdött).
Men det bekommer honom ikke en tøddel att gå dit, säger han.

 Rekorden har dock My DarlingMams, hon fick slipat ner alla framtänderna för
att få satt på kronor och dama klarar alltså att sitta och somna i stolen! Det hade
 jag faen aldrig klarat. Hennes tandläkare sa att hon hade märkt det för plötsligen
var det dåligt oppgap så att säga.

Maken har förresten också kjøpetenner, han klarade att gnaga ner dom på natten
så dom blev tunna i kanten. Jag tvingade honom att ta bilde när dom var nerslipade
till vassa taggar, men tyvärr vägrade han att sms:a bilden (med all rätt misstänksam
för att hamna på bloggen). Inte länge efter dom nya gaddarna åt han en turkisk peppar
utan att bjuda mig, och där knakk jaggu ena framtanden! Men den blev bara ditklistrad.
Nu tror jag han har en ny krona där.

Jag har förresten alla mina visdomständer kvar, Maken hade bara en, och den drog
han frivilligt (hu!) Så det är ju ganska klart vem som är den klokaste av oss (jag). 

7 kommentarer:

  1. Hej svejs,ja det är nog problem för många. Jag är 82 år och har gått varje halvår för koll.
    Men nu när jag var sa han det räcker med en gång om året. Då undrar jag är det för att jag är så gammal.Jag har många nerslipade och kronor fastsatta, så man undrar. Man undrar ju hur länge de¨kan sitta. Men jag får väl sjunga min tand är lös,min tand är lös. Uj,uj

    SvaraRadera
  2. tandläkare är verkligen det värsta jag vet, usch då, och jag har dragit ut en visdomstand och det var otroligt hemsk, så somna i tandläkarstolen, nej, det skulle jag aldrig kunna göra, jag sitter eller ligger då, som en stel pinne under hela tandläkarbesöket
    Sv: det är matpiroger
    kramar

    SvaraRadera
  3. Hua tandläkare är min fasa,jag skjuter gärna upp besöken om jag får tillfälle.Numera får jag en tid ca 1 vecka innan jag ska dit så jag inte ska kunna hitta på nån bra ursäkt =) Ligger stel som en pinne & svettas & pinas men har haft massa problem med tandställningar i min barndom som resulterade i operationer mm.....Tur min man kan följa med Theo när han ska dit så jag inte smittar av mej.
    Fasar nu för en visdomstand som bör dras ut...tror dom får söva mej då.

    SvaraRadera
  4. Drar mig verkligen för att gå till tandläkaren...minns en tid när jag hade djävulskt ont i en tand..jag ringde och bad om att få laga det på avbetalning till månaden efter..men det gick inte det se...så...vill inte sponsra dem idag med mina pengar..men man är ju tvungen ibland....tandläkare borde ingå i vanlig sjukvård och inte vara bara för dem som har pengar..urk o fy. :(

    SvaraRadera
  5. jag har en bra tandläkare, han kollade ju tom ögat på mig en gång när jag hade jätteont i det :)

    SvaraRadera
  6. Kvinnans list övergår alltid mannens förstånd. Oavsett tänderna ;-)

    SvaraRadera
  7. Jag tror jag är räddare för tandläkare än för att dö.
    Att jag inte varit på fem år kan ock så ha ekonomiska orsaker *harkel*.... #svindyrt#

    SvaraRadera

Ja, och...?