QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

12 mars 2013

Mer elände

Inte nog med att tandfaen gick i sönder, nu har teve nr två (den degraderade eller "min" som man kan kalla den) också pajat. Där satt jag en kväll i veckan och kände på den pajade tanden med tungan (hur faen låter man bli?) och tjoff! smack! poff! så försvann först bilden svart som natta blev teven och rätt efter det så försvann ljudet också.
Jag gapade på Maken och han kom i fyrsprång upp för trappan "den e döööd" konstaterade han en dryg halvtimme senare. Guuu' som jag älskar oförutsedda utgifter!(ironi) Speciellt som jag sett mig ut ett par tjusiga röda damepjucks från Camper.

"Kanske vi kan koppla in den lilla flatskärmen som blev över när vi kasserade det stationära chabraket" sa jag hoppfullt? Det kunde vi. Så från att ha gått från en jagvetintehurmångatum-stor teveskärm glor jag nu på en liten sketen femton-tum. Jag får sitta på golvet enochenhalv meter från den för att kunna se att det inte är myror men faktiskt riktiga människor som rör sig på den där lilla plutteskärmen, och av golvsittandet har jag fått ont i rumpen, all gumpapolstringen (fett alltså) till trots.

Och eftersom dessa j...a oförutsedda utgifter nämnda i texten ovan, så är jag inte jättepigg på ett nytt teveinköp (jag vill hellre köpa dom där röda skorna), så är jag lite ljummen i gensvaret när Maken jublande frossar runt på komplett.no på jakt efter en ny. Han har också varit inom elköp idag, "bara kollat alltså". Suck.

7 kommentarer:

  1. Nej, sådana oförutsedda utgifter vill man inte ha. Tyvärr kommer de ju i sällskap med fler lika ovälkomna utgifter :(

    SvaraRadera
  2. Aj, aj, aj. Jag tittar på 'min' tjocktv med bedjande blickar, men det börjar få konstiga röda skuggor i bilden. Undrar om det inte betyder att den är lite trött.

    SvaraRadera
  3. glöm skorna - det kommer att bli en tv

    SvaraRadera
  4. Sitter sjælv mitt uppe i oførutsedda utgifter. Usch! Tandlækare hær också. Och snart er det vår och nya fina klæder och skor i butikerna. I och før sig lyxproblem, men..
    Det blir køpstopp på vissa områden som bøcker, tidningar, interiør och så vidare. Kanske blir det pengar øver efter tandlækaren ær betald. Det kan gå! ;)

    SvaraRadera
  5. En olycka kommer sällan ensam.

    SvaraRadera
  6. det dåliga kommer i etapper 3 åt gången

    SvaraRadera

Ja, och...?