QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

21 mars 2013

Läst

Jag har precis avslutat en underbar liten pärla av en pocketbok:
 
(klicka på länken och läs om den)
 
Jag märker mig speciellt ett stycke i boken på sidan 33,
där Madame Dariaux bl a skriver följande under stycket
 
"Attraktiva accessoarer:"
(lite friskt saxat)
 
"Var sträng mot dig själv. Spara. Dra in på maten om
du måste men inte på handväskor och skor.
 
Och lite längre ner:
"Jag har inte råd att handla billigt".
 
Kunde inte sagt det bättre själv :-)
 
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Låter som en bok i min smak. :-)

    SvaraRadera
  2. Men hur perfekt var inte det citatet då? Det ska jag använda:-)

    SvaraRadera
  3. Det första köper jag rakt av :-)
    Det andra, hm..., är ju en loppisshoppare, men av dyra fynd!

    SvaraRadera

Ja, och...?