QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

19 mars 2013

Gap opp!

Idag har jag varit hos tandläkaren och fixat den trasiga bissen. Jag gillar inte tandläkare. Alls. Men Maken gick i god för sin tandläkare "han är så lätt på handen, så", sa han. Geleklumpen som dallrade in i stolen klockan halvnio imorse var alltså jag.
"Du får inte göra något förrän du har satt bedövning" sa jag. "Okej" sa han, och fortsatte: "oj, det ser så bra ut, och den där trasiga tanden ska jag fixa på ett kick".

Så jag fick beröm för mina fina tänder, och att jag var så duktig på att sköta dem. Han tyckte jag kunde gå på kontroll sådär vart 1 1/2 år, "när var du på kontroll sist innan du bet av den här tanden?" Herreguden tänkte jag, det måste vara minst sex år sedan, fast det sa jag inte utan klämde bara i med att jag inte kom ihåg.

När jag gick därifrån var jag lite sned i nian, och kunde inte hålla tätt (upptill alltså), och tänkte att där rök den simningen, för hade jag kastat mig i bassängen rätt efteråt så hade jag nog drunknat. Eller iallafall svalt en sjujäkla massa vatten. Men det gav sig efter några timmar, och minsann fick jag inte genomfört träningen som planerat!

Ska man fira med en liten kola kanske? Nä, det är nog inte värt att utmana ödet.

7 kommentarer:

  1. Näe ingen kola :) vad skönt att det gick så bra.

    SvaraRadera
  2. Nja, kanske inte ;)
    Flink vet jag inte precis om jag e, men tosig i huet höll jag på att ble!

    SvaraRadera
  3. Skippa kolan. Annars kanske ni träffas i förtid. :)
    Jag brukade fira med dajm som det stavades förr när jag gick ut från "tandaslaktaren".

    SvaraRadera
  4. Du fick väl ett bokmärke va :0)
    Ha det bra!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Och jag gillar inte heller tandläkaren. Det kostar för mycket att gå dit och det gör ont. :-(

    SvaraRadera
  6. Inte kola utan möjligtvis något flytande! Grattis till tandomdömet :-)

    SvaraRadera
  7. Jag behöver verkligen få hjälp av tandläkaren. Men jag nästan dör av blotta tanken. Och ändå är det ju faktiskt bättre att göra nåt åt eländet i tid istället för att vänta tills det är akut... Det vet jag ju...

    Kram

    SvaraRadera

Ja, och...?