QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

10 mars 2013

Alle tings jefligheter

I kategorin "inte roliga saker som händer" kan nu även inräknas ett avlopp
från tvättmaskinen som överförsvämmas (som Sonen sa när han var liten).
Det hela försigår för säkerhets skull inne i skåpet under vasken. Skitihelvete.

Update kl 18:25: Det var ludd, massa ludd (lo på norsk). Det hittade han i
vattenlåset när han hade skruvat isär rören i alla många massa delarna.
Så nu vet vi att det finns ett (kamouflerat) vattenlås också.

10 kommentarer:

  1. Herreguden; det ljudet! När man fyller en vas med vatten ni vet, precis så hördes det alldeles nyss, och jag gaulet på Maken. Nu får han plocka fram utstyr och sätta igång "operation staka upp"!

    SvaraRadera
  2. Bläh vad tråkigt! Sådant ska inte hända!!!

    SvaraRadera
  3. Jag gick in i tvättstugan innan vi gav oss ut i skogen och konstaterade att det varit blött på golvet.

    Sen blundade jag och vi stack iväg - för säkerhets skull innan tvättmaskinen var färdig med sitt.

    Av nån underlig anledning var det inte blött på golvet när jag kom hem. Man kan ju hoppas att det håller sig torrt.

    För att ligga och mecka i avlopp under ett köksskåp tillhör avgjort inte ett av singellivets höjdpunkter!!!

    Jag håller tummarna för att ditt avloppsstopp är av det snälla lättfixade slaget.

    SvaraRadera
  4. Minns när jag tvättade en badrumsmatta. Nästa tvätt svämmade maskinen över. Mycket. Maken tillkallade reparatör som surt konstaterade mycket ludd, väldigt mycket ludd. Suck.

    SvaraRadera
  5. Ja jösses va stopp det kan bli om man inte håller ögonen öppna...eller nåt.
    Vårt gamla avlopp i radhuset för många år sedan levde sitt eget liv...visade sig till sist att de byggt fel på något vis så att det emellanåt blev stopp....en ombyggnation för 38.000 kr rådde bot på detta fenomen...fast det gick på nån försäkring som tur var...annars hade vi väl fått gälar till sist där ;)

    Ha så fint

    SvaraRadera
  6. Ja jag misstänkte genast ludd. Tur när det inte är värre.

    Svar: Tur att det finns någon mer än jag som inte gillar vinter!

    SvaraRadera
  7. men var kommer luddet ifrån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag misstänker bl a nya handdukar...

      Radera
  8. Skönt att det är fixat nu! sånt är inte kul. För oss funkar det bättre nu när tvättstugan är ombyggd. Innan dess har vi fått anpassa utloppet efter vad avloppet hinner svälja...

    SvaraRadera
  9. Jäkla jobbigt sånt där! Tur att ni hittade felet iallafall.

    SvaraRadera

Ja, och...?