QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

16 februari 2013

Romantikstyr

På måndagen beställde jag en långskaftad ros till Maken för leverans innan klockan
11 på hans jobb på Valentine-dagen. Vid tretiden på eftermiddagen ringde jag och
frågade försiktigt om han hade fått nåt? "Näe....? Vad skulle det vara?" sa han.
Då blev jag lite amper, och gick in och kollade och jodå, mitt konto var belastat men
ingen ros levererad. Morr. Så jag ringde blomsterfirman och undrade var den rosen
hade blivit av? Dom skulle kolla.

Kvart i fem ringde det en snubbe som på gebrokken engelska sa att han stod utanför
Makens jobb och skulle leverera en blomst. "Det kan du bara glömma," sa jag, "var
var du innan klockan 11 idag?" Då sa han att han komma hem till oss med den, och
det gjorde han en knapp halvtimme senare.

Sen skulle han då köra vidare, men klarade inte att komma upp för vår yttepyttelilla backe, så till slut stod han där 10 cm från grannens brevlåda och spann snön alldeles blank. "Det kan han bara ha" morrade jag till Maken. Men när det hade gått trekvart och även en kompis till honom kommit utan att dom kom loss, så fick jag dåligt samvete.
"Du får gå ut och köra loss bilen åt honom" sa jag till Maken. Vilket han gjorde.

Herreguden så mycket styr för en ros!

Och varför tyckte jag synd om honom och fick dåligt samvete?
Ibland blir jag så irriterad på mig själv....

9 kommentarer:

  1. Hej

    Haha, vilken historia. Ja det där verkar ju som min vanliga otur ju.....hehe

    SvaraRadera
  2. Maken kommer aldrig glömma den rosen. :)

    SvaraRadera
  3. Du bryr dig för att du är en fin empatisk människa!! ;)

    SvaraRadera
  4. Det är för att du är en sån snäll och omtänksam människa. Men du gjorde rätt som lät honom våndas lite i snön först

    SvaraRadera
  5. hihi så typiskt . Ett bra minne blev det iaf:) Kram Nilla
    ps. gillade din kommentar om att din farmor gillade vita rosor:)

    SvaraRadera
  6. Tack för dina fina kommentar! /Elaine, mitt i livet!

    SvaraRadera
  7. Antagligen beror det på en kvinnlig gen som ganska ofta yttrar sig i slikt beteende, och svår att jobba bort är den rackarn dessutom också.

    SvaraRadera
  8. Så roligt! Håller med Knasterfaster - den rosen kommer han att komma ihåg :)

    SvaraRadera

Ja, och...?