QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

22 februari 2013

Pytt och lasagne, vad mer?

Häromdagen hade en av mataffärerna här erbjudande om 40 % på Findus'
djupfrysta maträtter, och vi brukar då och då äta deras pytt i panna, så
därför tänkte jag att passa på just den här dagen. Samtidigt ilade en förflugen
tanke förbi angående det här med hästkött i deras lasagne förbi, men jag
tänkte att det ju faktiskt inte varit något uppslag om just pytten.

Så hade jag väl inte mer än hunnit hem förrän jag såg att pytten var på tapeten
i Danmark, medan det här i Norge dyrt och heligt lovas att norska pytten kommer
från norska slakterier.

Faen vet....men börjar Maken gnägga och vifta med svansen ska jag kasta resten
(av hesten? haha, rimmade ju), det lovar jag.

8 kommentarer:

  1. Ha ha, var snäll och filma om svansen börja vifta och gnäggandet hörs till grannen!

    SvaraRadera
  2. Ha ha ja låt mannen prova först!
    Tror inte alla rätter har hästkött men man vet ju aldrig.
    ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  3. Hästkött i sig är gott. Det är bluffen som är osmaklig.

    SvaraRadera
  4. Bara för att det är norskt kött, betyder det inte att du är säker. Det kan ju vara norska hästar...
    Även i Tyskland har vi hästköttskandal, det fuskas överallt.

    SvaraRadera
  5. Vi kan nog inte vara säkra på nått i maten idag, jag köper aldrig eller väldigt sällan färdigmat, lite läskigt de här :)

    Kramiz

    SvaraRadera
  6. Hittades tydligen massa e-coli i hamburgare också..

    SvaraRadera
  7. Häst eller ko, det spelar mindre roll. Men det ska förvisso vara rättmärkt!

    SvaraRadera
  8. Kanske är det bara toppen på ett isberg. Själv fick jag inte köpa ICA:s potatismos. Fanns tydligen metallflisor i det...

    SvaraRadera

Ja, och...?