QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

18 februari 2013

Praktiska är väl mer rätt ord kanske

Jag fick ett sms från käraste väninnan:
 
"Jag hoppas ni hade en fin allahjärtansdag,
själv åt vi en trerätters med god dryck därtill."
 
Trerätters, ja.....
 
Jag hade ost på den första mackan, och marmelad på den andra.
Sen åt jag en yoghurt efteråt. Bägge drack vi the´.
Men om det räknas, så slog Maken på stort och drack mjölk i tillägg.
 
Jag tror vi har en bit kvar innan vi kan kalla oss romantiska,
blomst eller ej.

8 kommentarer:

  1. Fast det är väl själva myset som räknas..?
    The och mackor kan vara väldigt romantiskt

    SvaraRadera
  2. Det är inte VAd man äter som räknas, utan med VEM. Och då är ni ju helt rätt på det! Kram!

    SvaraRadera
  3. Min man kan vara väldigt romantisk ibland. Men oftast inte.

    SvaraRadera
  4. Hmmm mjölk kan liknas vid vitt vin med god fantasi :) så doftar det lite romantik här

    SvaraRadera
  5. Ni var ju tillsammans, alltid något :-)

    SvaraRadera
  6. Ha ha! Själv städade jag min mammas lägenhet så det blev en kopp te på stående fot :-)

    SvaraRadera
  7. *L* Trerätters i all ära - men det är sällskapet som är poängen på AllaHjärtansDagValentin!
    Tack för din kommentera hos mig så att jag hittade hit :D

    SvaraRadera

Ja, och...?