QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

11 februari 2013

Det ÄR tråkigt, få det gjort bara!

Alla som läser här vet att jag har en Make som älskar elektriska saker. Man kan säga
att han faktiskt samlar på sånt, speciellt maskiner som har med rengöring att göra.
I lördags kom han hem med en bildammsugare (uppladdbar) samt en damprenser.
Jag vet inte vad "damprenser" heter på svenska, men det är en maskin som städar med
ånga (ångstädare? ångtvätt?).  Första gången är han alltid helt uppslukad över bruks-
möjligheterna, sen dalar intresset illa fort. Det blir en smula dyrt i längden med alla
oanvända sällan använda städprodukter här i heimen.

Jag tror han tänker att det ska bli roligare att städa (herreguden, wake up!)
Eller så tänker han som min Far gjorde när han tittade i klädkataloger för damer
för jättelängesen: "om man beställer en sån (ett klädesplagg, fortrinnsvis en behå)
följer damen med då?"

6 kommentarer:

  1. Ja, man vet ju aldrig hur de tänker ;) Jag gör inga svajande träd eller vad du sa, på qigongen. Det är medicinsk qigong, så man självbehandlar kroppen... Sägs det.

    SvaraRadera
  2. Mannfolk er rare. Min måtte ha elektrisk hekk-klipper, enda vi har maks 10 meter hekk å klippe. Den er ikke så veldig ofte i bruk - 2 ganger hver sommer kanskje.

    SvaraRadera
  3. Min Sambo köper aldrig något elektriskt som har med städning att göra. Han köper elektriska prylar som har med bygge att göra. Det är alltid någon pryl han inte har när han ska fixa något. Han ska åka Vasaloppet för första gången någonsin i år och han har köpt precis allt som han kan tänka sig behöva för att genomföra loppet. Jag hade ingen aning om att det behövdes så mycket prylar förutom skidor, stavar och pjäxor. Nu hoppas jag att han orkar genomföra loppet och att han åker det i minst 10 år till så att han inte har köpt en massa saker i onödan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. *fnis* hoppas han kommer ihåg allt nu då!

      Radera
  4. Om han köpt en sån där ång-golv-mopp från tv-shop har han en klar pluspoäng från mig! :-)

    SvaraRadera
  5. Min kom hem med en apparat att putsa fönster med. Ett (1) fönster blev rent!

    SvaraRadera

Ja, och...?