QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

11 januari 2013

Varmt/kallt

Sovrumselementet/panelovnen pajade igårnatt; lagom till varslade minus 10 grader
i helgen. Maken huttrade förtvivlat medan jag inte märkte någonting, tyckte kanske
t o m att det var behaglig temperatur i sovrummet för en gångs skull.
Hm...kan ju kanske vara klimakteriepersonligheten som kör täcket av/på av/på av/på
hela nätterna igenom som sticker opp huvudet och gör sig gällande.

10 kommentarer:

  1. Finns fördelar med allt ;-)

    SvaraRadera
  2. Det är inte bara nackdelar med klimakteriet ;) Jag har gett upp och har bara lakan på mig, en filt bredvid ifall det skulle behövas.

    SvaraRadera
  3. Här tycker vi också olika. Jag trivs bäst vid 15-17 grader i sovrummet, maken vill ha bastu.Skönt att det går att lösa med varsitt rum :)

    SvaraRadera
  4. Han får väl boinka sig varm ;-)

    SvaraRadera
  5. Det är dövarmt i vårt sovrum också, trots avstängda element uppe, utom på toa!

    SvaraRadera
  6. Jag gillar att sova kallt under ett varmt täcke.

    SvaraRadera
  7. Jeg er en frossenpinn, men på soverommet står ovnen aldri på. Vi lager da varme under dyna! Dessuten så kommer man seg så fort ut av senga og piler inn på badet om morningen. Det der med overgangsalder har jeg heldigvis ikke følt på ennå.

    SvaraRadera
  8. Fryser som sjutton numera. Fick en värmefilt av Maken i julklapp. Det gillar jag! :-)

    /oinloggad Malde

    SvaraRadera
  9. Nä..varmt i sovrummet är inget jag uppskattar...man dör ju av värmeslag då..nästan.
    Och då är jag ju inte ens kvinna...haha

    SvaraRadera

Ja, och...?