QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

02 januari 2013

Vardag

På självaste nyårsafton kan man ju beställa sig en tur till syden, så som vi gjorde. Då är man ju iallafall garanterad sommar en vecka, vilket är najs. I övirgt har jag kört en hemma-spa-dag, fin start på ett nytt år.

Jag har också rensat i kylen och kastat en del mat. Det känns faktiskt ingent vidare att ha så mycket mat att man får kasta det som blivit dåligt, usch. Men det som gick att ta tillvaro frös jag ner, bl a resten av julskinkan. Den blir bra att ha i potatisgratäng och till pasta.

På fredag åker Sonen hem igen till sitt, och tar tag i sin vardag och en ny termin. Så blir det bara Maken och jag igen, och vi är eniga om att till helgen så åker julen ut. Här i Norge firas inte trettonafton, så vardagen är igång igen.

När tar du/ni ut julen?

14 kommentarer:

  1. Den 6 januari, då åker allt ut. Som har med julen att göra alltså.

    SvaraRadera
  2. Nu på söndag fast granen borde redan ha fått respass. Ser gräslig ut :-(

    Skönt med en veckas garanterad sol och värme!

    SvaraRadera
  3. Jag har kastat ut rubbet ikväll! När jag kommer hem på söndag kväll vill jag ha vanlig lite ljusare vardag :-) Klem!

    SvaraRadera
  4. Förr om åren till Tjugondag Knut. Numera....så fort som möjligt. Det är nästan så att min man och mina barn har upprättat ett rullande vaktschema för att freda granen. :)

    SvaraRadera
  5. Vad för slags syden ska ni till? :)

    SvaraRadera
  6. 20:e dag Knut kastas julen ut hos oss! Jag har inte hunnit tröttna på julpyntet här hemma ännu. Vi pyntade och gjorde fint den 23 december. Då satt vi upp julgardiner, tog fram juldukar, klädde granen osv.
    Åh så härligt att han en solresa att se fram emot!

    SvaraRadera
  7. Tror den åker ut snart här med!

    SvaraRadera
  8. Åh, vi är så traditionella. 2o.e Knut. Med julgransplundring. Fast kidsen är stora. Tror kanske att jag tycker det är roligast och de låter mig hållas.......
    Vart ska ni åka?

    SvaraRadera
  9. Tänk att det finns fler än jag som väntar till 20.e Knut! Det händer t o m att det blir ett par dagar efter...
    Och Kreta skulle jag gärna återse.

    SvaraRadera
  10. Jag är lite manisk över det där med tjugonde Knut så jag håller mig alltid tills dess, vet inte om jag tror att något ont ska hända mig om jag tjuvstartar ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  11. Jag behåller julen ett litet tag till, eller belysningen iallafall! Det blir så mörkt annars...

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  12. Nyårsdagen! Fast i år var jag sent på det så det blev inte förräns igår.
    Är närmast rabiat när det kommer till just kasta ut julen. Dammiga jultomtar och, nä, usch.
    Så här pågår storstädning och allt känns redan friskt och fräscht. Nu väntar jag bara på att maken och tulpanerna ska komma hem! :-)

    SvaraRadera
  13. Tomtar och röda dukar packades ner igår. Idag har jag strippat granen och ställt ut den på altanen. Tack och adjö för denna julen!

    SvaraRadera

Ja, och...?