QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

20 januari 2013

Väggen

Jahopp...då är det skilda sovrum fr o m inatt.
Dejligt att sova utan hørselvern (öronproppar) igen.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ha ha! Gotcha' där ett tag va'

Nädå, så här ligger det till: Maken håller på och härjar igen på sovrummet,
han blev bl a inte nöjd med den ena väggen, så nu har han smällt upp nya
gipsplattor (nån långa j***a åbäken som stått och blockerat både hallen och
ingången till köket en hel j***a vecka, mycket frustrerande!). Igår sparklade
han, och idag skulle han då måla väggen. Och då måtte dubbelsängen upp på
högkant och därför blir det skilda sovrum tills detta är gjort.

Då tänkte jag att det gällde att klippa till medan dubbelsängen fortfarande stod
på alla fyra (inte jag alltså), och efter det fick han  minsann huvudvärk, och sen
har han suttit resten av dagen i soffan, passe blek om nebbet.
(men jag är tålig och får saker och ting gjort efteråt :-)

Så målandet av väggen sket sig. Nu säger han att han ska göra det i veckan (tillåt
mig le lite sarkastiskt här ha ha), det blir nog inte förrän till nästa helg....och då ska
denne "hålla fingrarna av fatet" dvs Maken, tills det är gjort. Basta!

10 kommentarer:

  1. :-)) Du är en arbetsledare av guds nåde ;-)
    Hälsa maken att han måste skynda sig, snart börjar F1 säsongen!

    SvaraRadera
  2. haha jag håller med fru venus :)

    SvaraRadera
  3. Man har nog sällan tråkigt i din familj, du.... ;-)

    SvaraRadera
  4. Ha ha dett har han fixat själv :)

    SvaraRadera
  5. passa på att njuta av ostörd sömn till allt är klart, för sen blir det nog fullt upp ett tag ;)

    SvaraRadera
  6. Men vad och hur gör ni om han får huvudvärk efteråt...annars är det väl vanligare att ha den innan!?

    SvaraRadera
  7. Sambon har köpt toapapper med text på. Jag tänker på dig varje gång jag läser det här:
    Jeg savnet deg selv for jeg traff deg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så otroligt snällt sagt av dig, glad i dig!

      Radera
  8. Varför köper Knasterfasters sambo toapapper ifrån Norge?

    SvaraRadera

Ja, och...?