QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

03 januari 2013

Bläddra bläddra

Jag gillar tidningar. Av damtidningar är Femina, Damernas och ELLE gamla favoriter, och jag köper dom nästan alltid varje gång jag i fosterlandet. Men framför allt gillar jag dagstidningar, och då främst en tidning på morgonen.

Vi har alltid haft en dagstidning och just den vi har valt har också haft ett kvällsnummer. Enligt avtalet ska morgontidningen vara i låddan senast klockan 06.00, men för nåt år sen slutade det att fungera. Alltid försenad morgontidning var en evig källa till irritation för det är inte detsamma att läsa morgontidningen på eftermiddagen. Troligen berodde det på att man som en del i en sparkampanj minskade på antalet tidningsbud, och antagligen bor vi "sist" på vårt buds tidningsrunda.

Så vi bestämde oss för att bara ha morgonnumret i helgerna, i tillägg till kvällsnumret. Men jag har saknat tidningen på mornarna, och har aldrig blivit komfortabel med att bara läsa nyheter på nätet. Så fick vi veta att kvällsnumret är skippat från årsskiftet, och därmed blev det morgontidning på vardagarna igen, sen eller ej. Om jag måste läsa den på eftermiddagen är jag ändå jättelycklig! Det är nog inte helt rätt miljömässigt iheller men det får så vara, jag gillar verkligen mina morgnar, oftast eftermiddagar med papperstidning igen!

9 kommentarer:

  1. Länge sen vi hade morgontidning, men det beror på att det finns ingen bra där vi bor :)

    SvaraRadera
  2. Vi har flera gånger funderat på att säga upp vår tidning som aldrig kommer på morgonen. Den kommer till oss allt mellan kl 11 och två. Om det är vikarier får vi den snabbare :)) Vi läser den på jobbet men prenumererar ändå på den. På nåt vis känns det bra att få den i lådan.

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Jag blir oxå irriterad när jag går ut till lådan och tidningen inte har kommit

    SvaraRadera
  4. Vi har velat fram och tillbaka. Testat att vara utan men det kändes så där. Numera har vi Sydsvenskan fredag till söndag morgon och då hinner vi läsa den. Nu kör vi så ett tag...

    SvaraRadera
  5. hoppas att du får den i tid nu!

    SvaraRadera
  6. Jag gillar också morgontidningen. Men den kan ibland bli oläst och ibland läst någon dag efter att den kom hem. Och ibland inte läst alls.

    SvaraRadera
  7. Jag gillar också min morgontidning. Fast jag oftast hinner läsa den på kvällen. Men på lediga mornar, då bläddras det till morgonkaffet..

    SvaraRadera
  8. Jag kommer nog alltid att föredra prassel före nätet. Det är något visst med att sitta där och spilla en och annan kaffedroppe. Varje gång tidningen är försenad märks det att man har vanor och ovanor.

    SvaraRadera
  9. Jag har sparat in på morgontidningen och läser nyheter på nätet... inte alls lika kul. Man saknar som sagt prasslet, det är nåt visst med det.

    SvaraRadera

Ja, och...?