QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

15 december 2012

Vinterskodd bil?

Team IQBadboll och Shamrock frågar i mitt förra inlägg angående
 däckklister om det finns att köpa i Sverige, jag googlade och hittade:
 
 
Men jag vill poängtera att det här är inget dundermedel som gör att man
får fäste i stil med riktiga snökedjor, m a o kortvarig effekt. Men när det är 
sagt....jag tog mig alltså upp vår 180 graders backesväng (-kurva?) när jag
hade Opel Astran som bara hade framhjulsdrift.
 
Är man inte pigg på snökedjor (som kan vara knövligt att lägga på)
men ändå tycker sig behöva något har jag stor tro på det här,
 som faktiskt är en norsk uppfinning(!) nämligen:

Autosock (länk)

Hade jag inte haft fyrhjulsdrift på min bil nu så hade jag önskat mig
sådana här. Inte så illa dyra iheller, under 1000-lappen, tror jag.

Men kom ihåg: körning på snö och is sitter allra mest
i skallen på chauffören, dvs kör försiktigt!



4 kommentarer:

  1. Tummen upp för din sista mening i inlägget!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket :) Vet ja va ja önskar mig i julklapp, DÄCKKLISTER!

    SvaraRadera

Ja, och...?