QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

12 december 2012

Tror på allt?

Tidigare i höstas tipsade en väninna om ett sätt att ta sig igenom
höst-och vintersäsongen utan att anta ett zombieliknade tillstånd
(det känns så ibland). Lösningen heter D-vitamin. Jag stegade ner
på apoteket sist jag var i Sverige för att inhandla detta underbara
läkemedel för att om möjligt kunna chocka Maken genom att
inte sitta som en saccosekk i soffan vareviga kväll i vinterhalvåret.
 
Jag frågade en av apoteksmadamerna vad hon trodde, och hon
hämtade genast den lilla burk med underverk i:
 

 
Det som förundrar mig är dock texten på burken:
"Från 60 år" (!?!)
 
Denna gav hon mig utan att blinka, och hur ska jag nu
tolka detta? Jag önskar mig en antirynkkräm i julklapp
för säkerhets skull, dock icke från apoteket tror jag.
 
Och inte vet jag, men jag har nog så varit en
odrägligt pigg 60-åring så långt i år....
 


13 kommentarer:

  1. Pigg och fräsch som attan! :) Kram.

    SvaraRadera
  2. Blir man piggare av D? Jag tar D-vitamin för att motverka benskörheten. Tyvärr glömmer jag ta dem allt som oftast. De är inte så duktiga på apoteken här i Sverige. Kommer du ihåg att jag fick medel mot fotsvamp när jag sa att jag hade klåda "därnere"?

    SvaraRadera
  3. Skrattar lite åt både dig och Knasterfaster, för det finns ju faktiskt samma svampmedel för både fötter och annat "därnere". Det vet jag, för jag skulle köpa en gång för "därnere" men när hon frågade om det var för fotsvamp eller det andra, så tyckte jag det var så pinsamt, så jag sa fotsvamp. Sen fick jag reda på att det fanns en applikator till den andra...

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. alltså....jag är ju vänsterhänt....

      Radera
    2. Du gav henne en rak vänster!

      Radera
  5. Har också fått tipset om D vitamin. Funkar det? Det är det enda jag är intresserad av. Struntar i åldersgräns;)

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att D-vitamin funkar mot lättare deppighet. Tror jag, jag vet ju inte om det är D-vitaminet, eller något annat som gör det..

    SvaraRadera
  7. Jag äter vafan som helst bara jag skulle bli piggare!! ;)

    Go for it!!

    En pigg Osloskånska gillar väl maken!? Hehehe!!

    SvaraRadera
  8. Den etiketten hade inte gjort mig piggare ;-) Men du får avlägga rapport!

    SvaraRadera
  9. Jag åt D-vitamin förra vintern. Ärligt talat har jag ingen aning om det hjälpte för nånting, men det skadade ju inte i alla fall!

    SvaraRadera
  10. Har ätit D-vitamin de två senaste vintrarna. Tycker att jag varit piggare, sen vet jag inte om det beror på pillren :)
    Har aldrig sett att det står en ålder på burkarna...haha

    SvaraRadera

Ja, och...?