QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

01 december 2012

Snart adventstid

Sonen är hemma på besök, gulliga ungen. Idag har vi varit och shoppat till honom med tanke på jul och kommande födelsedag. Massa fina kläder. Det är så roligt att kunna förgylla hans studenttid lite, alla vet ju att det inte är speciellt fett ekonomiskt i studietiden. Och han är alltid så tacksam, räknar aldrig med att han självklart ska få,
då är det roligt att ge.

Nu i eftermiddag har jag hunnit plocka fram lite adventsstakar, dock inte de två elektriska som ska stå i köksfönstret respektive hallen uppe. Imorgon till frukost tänder vi första ljuset i den nya adventsstaken jag köpte i fjol, en silverblank sak från George Jensen. Här i Norge har man lila ljus i adventstiden, hemma hade vi alltid vita eller röda.

Om några minuter ska vi dra iväg och äta på indisk restaurang, vi firar Makens födelsedag lite i förkant, och min lite i efterkant. Trevligt när vi kan kose oss
sammen litt alla tre.


13 kommentarer:

  1. Fytt i grisen så fin den är!!

    Kos dæ på resturang, Klem Anna

    SvaraRadera
  2. Ha en fin kväll, tillsammans! <3

    SvaraRadera
  3. Härligt när ungarna kommer "hem".

    Ha en fin kväll! Kram

    SvaraRadera
  4. Fint med lila ljus i advent! Fast jag har vita, jag är ju svensk, men ett annat år kanske.
    Och så härligt med sonen!

    SvaraRadera
  5. Ruskigt snygg ljusstake - tänk på mig som ingen har.....men jag får väl tända ett annat ljus.
    Mysigt med sonen och kul att ni kan köpa kläder ihop!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Ursnygg! Jag har den med mjuka slingor...

    Nog är det tufft för studenterna. Pengar till kläder verkar aldrig finnas...

    Ha en fin första advent!

    SvaraRadera
  7. Lila ljus? Helt fel säger jag, rött eller vitt är julens färger. Och så lite grönt förstås.
    Men lila, nix.
    Har du lila ljus eller kör du med svenska färger?
    Ha en trevlig advent!

    SvaraRadera
  8. Lila är ju helt rätt med tanke på att advent är en fastetid. Skulle lätt kunna tänka mig att byta till lila fast... jag har inte ens fått fram staken ännu...

    SvaraRadera
  9. Ha en fortsatt trevlig 1:a advent

    SvaraRadera
  10. Attans, jag visste att jag glömt nånting. Här har tomtarna åkt fram, men adventsstaken glömde jag visst. :-)

    Hoppats ni firade er själva ordentligt!

    SvaraRadera
  11. Den är läcker. Blev sugen på den som var mindre, för ett blockljus. Gillar nästan allt från Georg Jensen!
    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  12. Åh, lyckan att få hem en unge då och då! Låter som om föräldrarna gjort ett bra jobb. ;-)

    SvaraRadera

Ja, och...?