QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

05 december 2012

Mage, sex, bak och tvätt

Igår var det fyra veckor sen jag äntligen lyckats bli av med min magkatarr. Juhu! Den har jag gått med mer eller mindre konstant sen i mars, och hade jag inte varit så säker
på att den kommer av att jag stressar, så hade jag varit hos doktorn och svalt slangar
och grejer hit och dit flera gånger om.

Efter semestern tog jag mig verkligen i kragen och skippade kaffe, choklad, tomat, gurka, frukt och allt annat som irriterat min ledsna mage. Jag vet inte vad som var
värst att leva utan, men nu är lyckan stor när jag kan stjälpa i mig det mesta igen utan problem. Lustigt nog har jag hela tiden kunnat dricka whiskey, fast det gör jag ju inte jämt.

Två bidragande orsaker till att jag mår bättre är att jag:

1. dricker mjölk igen (slutade när Sonen hade kolik....ett tag sedan, jag vet) och att:
2. Maken och jag satt upp en sex- kärleksavtale som innebär minst en date varje vecka.
Så istället för random så har nu vi stabilitet och inte minst kontinuitet på den fronten.

Nu säger jag inget mer om det sistnämnda för Sonen läser här ibland och jag vill ju inte att han ska stoppa huvet i en stövel över det som står här, arma unge. My DarlingMams läser också, men hon är betydligt mer garvad och trillar inte av pinnen av att läsa detta.

Så, nu ska jag hänga tvätten och sen fortsätta mitt mandelmusslekakbak.

16 kommentarer:

  1. Jag som har dum mage ibland, borde jag och min man ... du vet ... lite oftare?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antagligen. T o m mycket troligt!
      (mannen blir skitglad, jag lovar!)

      Radera
  2. Visste väl det! ;-)
    Mer lust till folket!

    SvaraRadera
  3. Hahah, det var nytt, sex botar magkatarr. Har du kontaktat tidningarna?

    SvaraRadera
  4. HA HA HA HA HA!! Skrattar åt dig och Agneta :-))
    Menar du mindre choklad och ännu mer boink-boink?

    SvaraRadera
  5. Lysande alltihop! Fast det där med ingen choklad låter bra trist. Men gungorna och karusellen kanske...Och barn är väldigt känsliga.

    SvaraRadera
  6. Gungorna och karusellen? Vad har jag missat?

    SvaraRadera
  7. Är gurka inte bra om man har känslig mage? Det hade jag ingen aning

    SvaraRadera
  8. Tydliga riktlinjer är alltid bra. Så man vet vad som gäller liksom ;-)

    SvaraRadera
  9. Sex, svälja slangar och hänga tvätt. Jag har provat på allt. Efter en sak sa jag till min fru. "Aldrig att jag gör om det. Jag dör heller." ;)

    SvaraRadera

Ja, och...?