QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

31 december 2012

Juhu!

 
Gott Nytt År till er alla, og takk for det gamle!
 
All snön har regnat bort,och vi har Skånevinter, dvs regn och blåst.
Skit samma, vi ska inte ut.
 
Jag har tänkt att fjanta till det med en trerätters idag, inte så märkvärdigt:
 
Först en förrätt med apelsin, avocado och lax.
Den följs upp av en snittad fläskfile med nåt gegg inuti.
Sen kör jag marängsviss till dessert.
 
Det bör bli bra.
 
På med hatten folks, och skål tamejfaen!


16 kommentarer:

  1. Hemma på min gata i Stockholm töar det men tyvärr så har vi en massa snö kvar. Vår meny består av Räkcocktail á la 80-talet, Oxfilé med hasselbackspotatis och honungrostade grönsaker, desserten gör på annat ställe.
    Gott Nytt År!!!

    SvaraRadera
  2. Hos oss blir det oxfilé med hasselbackare, ett säkert kort. Till efterrätt har jag inte bestämt ännu, kanske en slags åkerbärsbakelse, vi får se om jag orkar :)

    Skål tamefan på dig också!!
    Kram och Gott Nytt År!!!

    SvaraRadera
  3. Vi har samma väder!
    Gott Nytt År!
    Stor Kra

    SvaraRadera
  4. Det regnar her. Ikkje snø igjen.
    Godt nytt år til deg!

    SvaraRadera
  5. Herr och Fru Fransson kan instämma i din beskrivning av skånsk vinter... Vi har landat på Österlen efter en resa genom regn- och rusk-landskapet Skåne. Nu blir det Nyårsbubbel här på hotellet!

    Gott Nytt 2013!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Kan du buda hit lite nyårsmat till mig är du snäll! Jag ska strax få varma mackor (till lunch kl. 17) och ikväll blir det tacos. Här regnar det också. Skål och gott nytt 2013!

    SvaraRadera
  7. Har blir det vitlökssniglar och bröd, scampipasta med citron och en plommonbakelse på papperstallrikar :-)
    Ett riktigt gott nytt år!

    SvaraRadera
  8. Låter väldigt gott! Skål och gott nytt år!

    SvaraRadera
  9. Åh här snöar det :)

    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  10. Här är det regn och tö men Gott nytt år ändå!

    SvaraRadera
  11. God fortsättning på 2013!

    SvaraRadera
  12. God fortsättning önskar jag dig!

    SvaraRadera

Ja, och...?