QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

09 december 2012

Jag syr hellre

Monstermalla kör pepparkakehustävling i år. Hon efterlyser deltagare men härifrån kommer ingenting, nope, njet, nada. Sist jag försökte göra nåt vackert med pepparkakedeg såg kamelen ut som en förkrympt grävling med G-cuptuttepucklar
på ryggen och änglarna såg ut som dom hade pingvinvingar dvs närmast obefintliga flakfenor av nåt mysko slag, samt den enda(?) klumpefoten drabbad av elefantiasis.
Bägge sorter led av svårt framskriden böldpest i kombination med svartedöden.

Så näe Malla, det här får du klara uten mig.

7 kommentarer:

  1. Men va synd....det som är så kul.

    SvaraRadera
  2. jag föredrar deg framför färdiga pepparkakor

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Shamrock, det is da grej!

    SvaraRadera
  4. jag orkar nog itne göra ngt själv heller...

    SvaraRadera
  5. Håller med dig! Blir det någon form av pepparkakor i det här huset, så blir det färdiga kakor från butik. Vi har ju dessutom världens bästa pepparkaksbagare här i Göteborg, Pepparkaksbagarn på St Sigfridsgatan.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Gjorde stabila enkla hus när äldre barnen var i den åldern. En konstnärligt lagd flickvän i huset bakade nåt som såg ut som en bättre riddarborg en gång.
    Men jag gav mentalt upp redan när jag var hemma hos nån som brukade baka en liten by, typ, med dass med hjärta på dörren och hölada med brygga upp till övervåningen och såna finesser. I perfekt jämntjock (tunn) deg. En del har det. Inte jag.

    SvaraRadera

Ja, och...?