QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

11 december 2012

Jag plockar

Varför skräpar män ner så förskräckligt ibland? Dom dräller saker runt sig överallt - iallafall min. Jag kom att tänka på min mormors undulat som hette Pelle (det heter inte min man) som fick sådana där långa majs- nej, frökolvar, och dom fröna pluss lite sand och annat kollijox sprätte han ut av buren (nej, jag har inte min man i en bur, men han får majskolv ibland), och då var min mormor lite förgrymmad och uppgiven. Det är jag också, men mest uppgiven.

9 kommentarer:

  1. Hahaha :D
    Jag tror jag ska hålla hårt i min man för i det här hemmet är det inte han utan *host* jag som skräpar ner :D

    SvaraRadera
  2. Jag hade kunnat tänka mig att ha min i bur. Med en filt över rätt många timmar om dygnet.

    SvaraRadera
  3. Jag är så förtvivlat less på disk på diskbänken, tvätt på tvättstugegolvet och randig toalett så jag håller på att gå upp i atomer. Fast det är i sanningens namn inte maken som beter sig så.

    SvaraRadera
  4. Ja, her har jeg resignert - nesten. Av og til fyker jeg rundt som en ilder og freser over alt rotet. Tror ikke Mannen eller datteren hadde holdt seg inne i det buret, men godt tenkt.

    SvaraRadera
  5. Du kanske ska ha honom i bur så att han inte kan skräpa ner hela huset utan bara där han är

    SvaraRadera
  6. Sådana kolvar fick våra fåglar också. Förbaskat sprättande som säkert kan mätas med en del mäns framfart!

    SvaraRadera
  7. Tänker lite... om din man sprätter runt majs så kanske det skulle vara läge att utesluta det ur kosten...

    SvaraRadera
  8. Här är det precis tvärsom! Förutom med kuddar och filtar, för dom ligger i en enda röra överallt hela tiden.....och det är inte jag som knycklar till det!
    Kram

    SvaraRadera

Ja, och...?